З метою спрощення умов призначення житлових субсидій та врегульовання деяких найбільш проблемних питань, які впливали на можливість оформлення субсидії, Урядом країни 6 липня 2011 року прийнято постанову № 774 "Про удосконалення порядку призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива", яка набрала чинності з дня її опублікування (23.07.2011).
   Нагадуємо, що право на призначення субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг мають сім'ї, у яких розмір плати за житлово-комунальні послуги у межах норм споживання з урахуванням пільг перевищує обсяг визначеного Кабінетом Міністрів України обов'язкового відсотка платежу (10 чи 15 відсотків середньомісячного сукупного доходу).
   Сім'ї, яким призначена житлова субсидія, сплачують за житлово-комунальні послуги в межах норми володіння чи користування площею житла та нормативів користування комунальними послугами 15 % середньомісячного сукупного доходу. Сім'ї пенсіонерів та інших непрацездатних громадян, а також сім'ї, до складу яких входять неповнолітні діти, інваліди І і II групи, сплачують за послуги 10 % середньомісячного сукупного доходу, якщо розмір їх доходу на одну особу не перевищує 50 відсотків прожиткового мінімуму. З 1 січня 2012 року такі сім'ї будуть сплачувати за послуги 10 % середньомісячного сукупного доходу, якщо розмір їх доходу на одну особу не буде перевищувати 100 відсотків прожиткового мінімуму.
   Субсидія розраховується виходячи з 21 кв. метра володіння чи користування загальною площею житла на наймача і кожного зареєстрованого у житловому приміщенні (будинку) та додатково 10.5 кв. метра на всіх тут зареєстрованих, а для громадян, які проживають в однокімнатній квартирі – на загальну площу незалежно від розміру квартири.
   В окремих випадках, виходячи з конкретних обставин, субсидії можуть призначатися незалежно від розміру загальної площі житла за рішенням районних державних адміністрацій та виконавчих органів міських і районних рад або комісій, які ними утворюються. Рішення у таких випадках приймається на підставі акту обстеження матеріально-побутових умов сім`ї.
   Для спрощення роботи комісій та уникнення зайвих обстежень матеріально-побутових умов сімей при кожному зверненні за призначенням субсидії зазначеною вище Постановою комісіям при місцевих органах виконавчої влади дозволено приймати безстрокові рішення про призначення житлових субсидій на загальну житлову площу сім'ям, які складаються з непрацездатних осіб (пенсіонери, інваліди, діти).
   Це означає, що у випадку, коли комісією вже було прийнято рішення щодо призначення субсидії на загальну площу житла сім'ї, яка належить до вищезазначеної категорії сімей, при кожному наступному зверненні за субсидією цієї сім'ї справа не виноситься на розгляд комісії до зміни обставин, зокрема, зміни складу осіб, зареєстрованих у такому приміщенні, їх сімейного стану, працевлаштування таких осіб або виникнення в них інших джерел доходів.
   Також з 23 липня 2011 року право на отримання субсидії набули громадяни, які мають нереструктуризовану заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг, що утворилася до 1 грудня 2006 року. Тобто заборгованість з оплати за житлово-комунальні послуги відтепер не є завадою для призначення субсидії.
   Вказаною Постановою врегульовано питання щодо призначення субсидій сім'ям, в яких члени родини відсутні тривалий час (працюють або навчаються в іншому регіоні, перебувають на лікуванні чи в місцях позбавлення волі).
   Кількість осіб, виходячи з якої призначається субсидія за наявності засобів обліку комунальних послуг, визначається з урахуванням підтверджуючих документів про тимчасову відсутність зареєстрованих осіб, в окремих випадках - на підставі обстеження матеріально-побутових умов проживання.
   Тобто, у випадку довготривалої відсутності будь-кого з членів сім'ї, за наявності відповідних підтверджуючих документів, субсидія буде призначатися з урахуванням доходів лише тих, які фактично проживають на даній житловій площі.
   Рішенням Уряду спрощено деякі питання щодо врахування майнового стану громадян. Якщо дотепер наявність двох і більше транспортних засобів у власності осіб, які звертаються за призначенням субсидії, чи членів їх сім'ї, була перешкодою для призначення субсидії, тепер це питання врегульовано. Зокрема, при призначенні субсидій не будуть враховуватися транспортні засоби вітчизняного виробництва, які перебувають в експлуатації протягом більш як 10 років з дати випуску, та інші транспортні засоби, що перебувають в експлуатації протягом більш як 15 років з дати випуску.
   Призначення субсидії на оплату житлово-комунальних послуг та придбання твердого палива та скрапленого газу здійснюється за спрощеним механізмом, а саме: громадяни подають до управлінь праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації (у сільській місцевості – до уповноваженого сільської ради) лише заяву та декларацію про доходи і майновий стан осіб, зареєстрованих у житловому приміщені, довідки про доходи кожного із осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (крім пенсії та державних соціальних допомог). Для призначення субсидії на відшкодування витрат на придбання твердого палива та скрапленого газу подаються довідки про доходи за попередній рік.
   На сьогоднішній день органами праці та соціального захисту населення проводиться робота щодо призначення субсидії на придбання твердого палива та скрапленого газу.
   Якщо помешкання опалюється твердим паливом, рекомендуємо звернутися до управління праці та соціального захисту населення за місцем проживання або до уповноважених сільських рад для вирішення питання щодо призначення субсидії на відшкодування витрат на придбання твердого палива та скрапленого газу.
   Прийом громадян проводиться щоденно, крім суботи та неділі.