Довідка
на колегію Департаменту праці та соціального захисту населення «Про організацію роботи із зверненнями громадян за І півріччя 2013 року у Департаменті праці та соціального захисту населення облдержадміністрації, міськрайуправліннях праці та соціального захисту населення, територіальних центрах соціального обслуговування (надання соціальних послуг), будинках – інтернатах та завдань, щодо реалізації Соціальних ініціатив Президента України В.Ф. Януковича»

 

Департаментом праці та соціального захисту населення Полтавської облдержадміністрації робота із зверненнями громадян проводиться відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”. Створено належні умови прийому громадян, забезпечується своєчасний та якісний розгляд заяв і скарг, оперативно вирішуються порушені в них питання.
Впродовж І півріччя 2013 року до Департаменту надійшло всього                      1079 письмових звернень громадян, що на 109 (на 11,2%) більше, ніж за відповідний період минулого року (970).
Із загальної кількості звернень, що надійшли протягом І півріччя 2013 року до Департаменту, з вищих органів влади отримано: 6 – з Верховної Ради України (за І півріччя 2012 року – 3), 71 - з Мінпраці (45), 727 – з Полтавської облдержадміністрації (697), 41 – з  Полтавської обласної ради (24).
Проведеним аналізом письмових звернень встановлено, що найбільша кількість, а саме 869 (становить 80,5%), надійшла від соціально незахищених категорій населення: інваліди війни – 45, учасники війни – 32, учасники бойових дій – 16, діти війни – 63, інваліди І, П, Ш груп - 373, багатодітні сім’ї – 17, чорнобильці - 72, одинокі матері – 20, «Матері-героїні» – 2, ветерани праці – 45, пенсіонери – 184.
Найактуальніші питання, які порушували заявники у своїх зверненнях:
- надання матеріальної допомоги – 686;
- призначення і виплата різних видів допомог - 90:
- користування пільгами (в тому числі пільгове перевезення пасажирів) - 54;
- забезпечення санаторно-курортними путівками - 35;
- забезпечення інвалідів автотранспортом - 46;
- щодо пільг особам, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС - 25.
Загальний ріст за І півріччя 2013 року відбувся практично за рахунок звернень з питань надання матеріальної допомоги  (686 - 80,5%), що на 95 (63,5%) більше, ніж за відповідний період минулого року (591). На жаль, за наданням матеріальної допомоги продовжують звертатися не лише особи пенсійного, а й працездатного віку, сім’ї (658 – 61%), які з тих, чи інших причин потрапили у складні життєві ситуації.
Особлива увага приділяється розгляду повторних звернень громадян та вжиттю всіх необхідних заходів щодо зменшення їх кількості. Таких звернень за І півріччя 2013 року надійшло 52, що на 20 менше, ніж за відповідний період минулого року. Аналіз за тематикою свідчить, що 40% повторних звернень стосувались надання матеріальної допомоги вдруге.
Протягом І півріччя 2013 року до Департаменту надійшло 12 колективних звернень.
Відповіді заявникам надаються у визначений законодавством термін.
Найчастіше до Департаменту звертались мешканці таких районів:  Київського м. Полтави, Полтавського, Хорольського, Лохвицького, Кобеляцького, Гадяцького,  Глобинського, Автозаводського м. Кременчука та м.  Миргорода.

Про звернення громадян  на Урядову «гарячу лінію»

 Департаментом постійно та детально аналізуються звернення громадян з питань праці та соціального захисту населення, що надходять на сайт Полтавської облдержадміністрації з Урядової «гарячої лінії», державної установи „Соціальний контактний центр”. Таких звернень за                      І півріччя 2013 року надійшло – 314, з них повторних – 33.
Найчастіше громадяни звертаються з таких питань:

  • 120  - виплата різних видів допомог;
  • 57 - щодо надання матеріальної допомоги;
  • 28 - щодо надання пільг;
  • 27 - щодо забезпечення санаторно-курортною путівкою інвалідів;
  • 23 - забезпечення інвалідів спецавтотранспортом та ортопедичним взуттям;
  • 17  - призначення субсидій.

Слід зазначити, що найбільше звернень надійшло з таких районів:  Київського м. Полтави - 20, Кременчуцького – 19,  Лохвицького -15.

Про звернення до Адміністрації Президента України

Протягом січня-липня поточного року до Адміністрації Президента України з питань соціального захисту населення звернулося 85 осіб.
Найбільша кількість звернень надійшла від жителів Кременчуцького району – 5; м. Полтави – 15; м. Кременчук – 10; м. Лубни – 4; Хорольський район – 4.
Майже 40 % (31) звернень надійшли з питання надання матеріальної допомоги населенню.
Якщо у 2012 році на надання матеріальної допомоги з обласного бюджету було використано 699 тис. грн., то у 2013 році на ці цілі передбачено 1 млн. 433 тис. грн., що вдвічі більше у порівнянні з минулим роком. Крім того для надання матеріальної допомоги, яка надається через депутатів обласної ради у минулому році виділено 1 млн. 200 тис грн., у 2013 році – 1 млн. 800 тис. грн.
Незважаючи на неодноразові доручення щодо необхідності проведення роз’яснювальної роботи безпосередньо на рівні району чи міста, до цього часу переважна більшість їх надходить з питань надання матеріальної допомоги.
Значна кількість звернень виникає у зв’язку з формальним проведенням відповідної роботи на місцях.
Так, наприклад, до Адміністрації Президента України звернулася багатодітна мати з м. Хорол Науменко Наталія Олександрівна щодо правильності визначення розміру соціальних виплат. Зазначена ситуація виникла у зв’язку з тим, що спеціалістом безпосередньо на прийомі не надано необхідних роз’яснень заявниці, не поінформовано про районну та обласну безкоштовну гарячу телефонну лінії, де б у разі виникнення питань вона може отримати вичерпні роз’яснення.
Аналогічні звернення надійшли Декет Василини Іллівни (Семенівський район), Аршинної Олени Василівни (Чутівський район), Леоненко Тамара Степанівна (Автозаводський район, м.Кременчука), Чеченова Юлія Валеріївна (Пирятинський район), Шевченко Наталія Вікторівна (Полтавський район).
Звернулась багатодітна одинока мати Концева Людмила Михайлівна (Зіньківський район), щодо правильності нарахування соціальних виплат та призначення допомоги, як малозабезпеченій сім’ї. Заяву на призначення допомоги малозабезпеченим сім’ям, як виняток, прийнято лише  після втручання Департаменту та винесено на розгляд комісії, оскільки заявниця не працює та не перебуває на обліку в центрі зайнятості.
До Адміністрації Президента України надійшло звернення Пугач Галини Олександрівни (Шишацький район) в якому вона порушила питання щодо відмови у прийомі заяви на перерахунок розміру допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у з збільшеному розмірі.

На особливому контролі в Департаменті перебуває питання організації особистого прийому громадян. Директор Департаменту особисто розглядає звернення та забезпечує проведення першочергового особистого прийому жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати –героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України, народних депутатів України, депутатів обласних та місцевих рад.
На щотижневих оперативно-розпорядчих нарадах у директора Департаменту, начальники відділів звітуються про роботу зі зверненнями громадян.
В Департаменті постійно проводяться особисті прийоми громадян, виїзні прийоми та діють «прямі» телефонні лінії, з допомогою яких здійснюється інформування населення з соціальних питань.
Протягом І півріччя 2013 року директором Департаменту та його заступниками проведено 79 особистих прийоми громадян, на яких прийнято 76 відвідувачів та 27 виїзних,  на яких прийнято 69 громадян.
Також постійно проводиться широка роз’яснювальна робота у засобах масової інформації, якою за І півріччя 2013 року опубліковано 18 статей в газетах, проведено 12 виступів на телебаченні, 6 на радіо, розміщено                      13 інформаційних матеріалів на сайті ОДА, 25 - на сайті «Новини Полтавщини».
Щоденно на сайті Департаменту праці та соціального захисту населення висвітлюються новини з соціальних питань.
Крім цього, Департаментом розроблено пам’ятки по кожному виду державних соціальних гарантій, які постійно оновлюються відповідно до змін в чинному законодавстві, та розповсюджуються серед громадян як на особистих прийомах працівників керівного складу, так і через рай(міськ)управління, територіальні центри соціального обслуговування та їх відділення, сільські та селищні ради.
В Департаменті оформлено інформаційний стенд, де відображені напрямки роботи управління та необхідні для відвідувачів консультативні матеріали. Інформаційний стенд поновлюється з актуальних питань по мірі змін у законодавстві.
З метою зменшення звернень громадян  щодо надання матеріальної допомоги  вживаються заходи з роз’яснення населенню порядку надання матеріальної допомоги з місцевих та державного бюджету.
Стан роботи із зверненнями громадян перебуває на особистому контролі.

 

 

Заступник директора Департаменту                                              С.В. Матуйзо