РІШЕННЯ КОЛЕГІЇ
Департаменту праці та соціального захисту населення
Полтавської обласної державної адміністрації
від 4 вересня 2013 року № 1
Про організацію роботи із зверненнями
громадян за І півріччя 2013 року
у Департаменті праці та соціального
захисту населення облдержадміністрації,
міськрайуправліннях праці та соціального
захисту населення, територіальних
центрах соціального обслуговування
(надання соціальних послуг), будинках – інтернатах
та завдань щодо реалізації Соціальних ініціатив
Президента України В.Ф. Януковича
Заслухавши інформацію заступника директора Департаменту Матуйзо С.В. про організацію роботи із зверненнями громадян та завдань щодо реалізації Соціальних ініціатив Президента України В.Ф. Януковича колегія зазначає, що у Департаменті та міськрайуправліннях праці та соціального захисту населення, територіальних центрах соціального обслуговування (надання соціальних послуг) забезпечується належне виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 р. № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”. Створено належні умови прийому громадян, забезпечується своєчасний та якісний розгляд заяв і скарг, оперативно вирішуються порушені в них питання.
Впродовж І півріччя 2013 року до Департаменту надійшло всього 1079 письмових звернень громадян, що на 109 (на 11,2%) більше, ніж за відповідний період минулого року (970). Із загальної кількості звернень, з вищих органів влади отримано: 6 – з Верховної Ради України (за І півріччя 2012 року – 3), 71 - з Мінпраці (45), 727 – з Полтавської облдержадміністрації (697), 41 – з Полтавської обласної ради (24). Аналіз показав, що найбільша кількість, 869 звернень, що становить 80,5%, надійшла від соціально незахищених категорій населення: інваліди війни – 45, учасники війни – 32, учасники бойових дій – 16, діти війни – 63, інваліди І, П, Ш груп - 373, багатодітні сім’ї – 17, чорнобильці - 72, одинокі матері – 20, «Матері-героїні» – 2, ветерани праці – 45, пенсіонери – 184.
Найактуальніші питання, які порушували заявники у своїх зверненнях:
- надання матеріальної допомоги – 686;
- призначення і виплата різних видів допомог - 90:
- користування пільгами (в тому числі пільгове перевезення пасажирів) - 54;
- забезпечення санаторно-курортними путівками - 35;
- забезпечення інвалідів автотранспортом - 46;
- щодо пільг особам, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС - 25.
Загальний ріст за І півріччя 2013 року відбувся практично за рахунок звернень з питань надання матеріальної допомоги (686 - 80,5%), що на 95 (63,5%) більше, ніж за відповідний період минулого року (591).
Відповіді заявникам надаються у визначений законодавством термін.
Найчастіше до Департаменту звертались мешканці таких районів: Київського м. Полтави, Полтавського, Хорольського, Лохвицького, Кобеляцького, Гадяцького, Глобинського, Автозаводського м. Кременчука та м. Миргорода.
З метою підвищення поінформованості населення постійно проводиться широка роз’яснювальна робота у засобах масової інформації, якою за І півріччя 2013 року опубліковано 18 статей в газетах, проведено 12 виступів на телебаченні, 6 на радіо, розміщено 13 інформаційних матеріалів на сайті ОДА, 25 - на сайті «Новини Полтавщини».
Щоденно на сайті Департаменту праці та соціального захисту населення висвітлюються новини з соціальних питань.
Департаментом розроблено пам’ятки по кожному виду державних соціальних гарантій, які постійно оновлюються відповідно до змін в чинному законодавстві, та розповсюджуються серед громадян як на особистих прийомах працівників керівного складу, так і через рай(міськ)управління, територіальні центри соціального обслуговування та їх відділення, сільські та селищні ради.
В Департаменті оформлено інформаційний стенд, де відображені напрямки роботи управління та необхідні для відвідувачів консультативні матеріали. Інформаційний стенд поновлюється з актуальних питань по мірі змін у законодавстві.
Стан роботи із зверненнями громадян перебуває на особистому контролі директора Департаменту та заступників.
З метою посилення контролю за організацією роботи в органах соціального захисту області, вирішення питання доступності до соціальних послуг та підвищення рівня інформаційно-роз’яснювальної роботи
КОЛЕГІЯ вирішила :
1. Інформацію заступника директора Департаменту Матуйзо С.В. «Про організацію роботи із зверненнями громадян за січень-липень 2013 року у Департаменті праці та соціального захисту населення облдержадміністрації, міськрайуправліннях праці та соціального захисту населення, територіальних центрах соціального обслуговування (надання соціальних послуг), будинках – інтернатах та завдань щодо реалізації Соціальних ініціатив Президента України В.Ф. Януковича» взяти до відома.
2. Визначити пріоритетними в організації роботи зі зверненнями громадян:
- створення безперешкодного доступу громадян, особливо з обмеженими фізичними можливостями, до установ системи соціального захисту населення;
- забезпечення щоденного прийому громадян всіма установами системи соціального захисту населення області;
- проведення інформаційно - роз’яснювальної роботи щодо реалізації у 2013 році нових Соціальних ініціатив Президента України;
- з метою ефективного та своєчасного вирішення питань щодо соціального захисту пільгової категорії населення налагодження дієвої співпраці з громадськими організаціями з питань проведення інформаційно - роз’яснювальної роботи;
- організація сталої роботи «гарячих» телефонних ліній;
- проведення обстежень умов проживання ветеранів війни згідно «соціального паспорта» ветерана.
3. Звернути увагу начальників управлінь праці та соціального захисту населення:
- райдержадміністрацій Кобеляцької (Петренко З.І.), Полтавської (Носенко О.Б.), Гадяцької (Тарасенко Ю.В.), Глобинської (Шебедя Н.А.), виконкомів Київської районної у м. Полтаві ради ( Кобищан Н.О), Автозаводської районної у м. Кременчуці ради (Глоба Л.М.) та Миргородської міської ради (Тимкова В.В.) на необхідність посилення інформаційно - роз’яснювальної роботи серед населення безпосередньо на місцях.
Проаналізувати причини, що спонукають громадян звертатися до вищих органів влади та вжити вичерпних заходів щодо їх попередження;
вересень 2013
- райдержадміністрацій Лохвицької (Інденко Н.О.), Шишацької (Лень Т.І.), Кобеляцької (Петренко З.І.), Полтавської (Носенко О.Б.), Глобинської (Шебедя Н.А.), Гадяцької (Тарасенко В.Ю.), виконкомів Київської районної у м. Полтаві ради (Кобищан Н.О), Автозаводської районної у м. Кременчуці ради (Глоба Л.М.) та Миргородської міської ради (Тимкова В.В.) на відпрацювання системи дієвих заходів, направлених на роз’яснення норм чинного законодавства з питань призначення та виплати усіх видів соціальної допомоги, надання пільг та гарантій, безпосередньо при прийомі громадян.
Посилити особисту відповідальність та підвищити вимогливість до спеціалістів управління, які задіяні при прийомі громадян.
вересень 2013
4. Начальникам управлінь праці та соціального захисту населення, директорам територіальних центрів соціального обслуговування (надання соціальних послуг, директорам будинків-інтернатів:
забезпечити виконання та належне інформування населення щодо реалізації Соціальних ініціатив Президента України В.Ф. Януковича та Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки у сфері соціального захисту населення;
До 31.12.2013
при розгляді звернень громадян чітко дотримуватись вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008;
постійно
аналізувати питання, що порушуються у зверненнях громадян, їх причини та вживати дієвих заходів щодо їх зменшення та недопущення повторних звернень;
постійно
активізувати роботу щодо інформування населення в засобах масової інформації з питань порядку обслуговування (надання соціальних послуг), в тому числі на платній основі, територіальними центрами соціального обслуговування (надання соціальних послуг) та порядку влаштування до будинків-інтернатів системи соціального захисту населення;
постійно
забезпечити роздатковими матеріалами голів громадських організацій, сільських та селищних рад, керівників житлово-комунальних установ з метою інформування про порядок надання соціальних послуг;
до 1 жовтня 2013
проводити прийом підопічних будинків-інтернатів загального типу та стаціонарних відділень територіальних центрів соціального обслуговування (надання соціальних послуг) із залученням спеціалістів Пенсійного фонду України в Полтавській області за їх місцем проживання;
не менше одного разу у квартал
продовжити роботу в частині наближення соціальних послуг до населення, підвищення його поінформованості, спрощення процедури отримання державних соціальних гарантій. Забезпечити виїзне обслуговування населення за місцем проживання „мобільними соціальними офісами” управлінь та „соціальними офісами” територіальних центрів;
постійно
вжити заходів щодо дієвого вирішення проблемних питань на районному рівні. При наданні заявнику вичерпної інформації по суті піднятого у зверненні питання, обов’язково інформувати заявника про номери телефонів начальника відділу та спеціаліста з питань, піднятих у зверненнях громадян, а також вказувати номер телефону „гарячої лінії“;
постійно
розгляд звернень громадян, що надійшли з Адміністрації Президента України, Кабінету Міністрів, Міністерств, Урядової «гарячої лінії» обов’язково проводити за умови особистої зустрічі керівника установи з заявником.
постійно
5. Начальникам управлінь праці та соціального захисту населення, директору департаменту праці та соціального захисту населення Кременчуцької міської ради:
забезпечити високий рівень культури при обслуговуванні різних категорій населення, які звертаються до органів праці та соціального захисту населення з питань надання державних соціальних гарантій;
постійно
проводити особистий першочерговий прийом інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв України, жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня». При надходженні письмових звернень від зазначених категорій осіб та повторних звернень громадян, забезпечити виїзд за місцем проживання та надання ґрунтовних та зрозумілих роз’яснень;
постійно
у зв’язку з тим, що найбільше звернень надходить від одиноких матерів, малозабезпечених сімей щодо надання допомоги у збільшених розмірах знайти доступну форму донесення інформації щодо обрахунку розміру призначеної допомоги або неможливість її призначення у збільшеному розмірі відразу після винесення рішення про надання допомоги;
постійно
з метою підвищення поінформованості населення щодо надання матеріальної допомоги безпосередньо на районному та обласному рівнях, зменшення кількості звернень громадян до вищих органів влади з цього питання вжити додаткових заходів з роз’яснення населенню порядку надання матеріальної допомоги з місцевих та державного бюджету;
постійно
при розподілі путівок на забезпечення санаторно-курортним лікуванням інформувати громадські організації;
постійно
при зверненні щодо забезпечення спецавтотранспортом надавати вичерпні відповіді на кожне звернення, яке надійде безпосередньо до управління. У разі виникнення додаткових питань інформувати Департамент для надання ґрунтовних роз’яснень;
постійно
забезпечити сталу роботу телефонних «гарячих» ліній з питань надання усіх видів соціальної допомоги, в тому числі житлових субсидій;
постійно
проводити широку інформаційно - роз’яснювальну роботу серед населення щодо порядку надання субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива та скрапленого газу, зокрема субсидії на опалювальний період 2013-2014 років.
до 1 жовтня 2013
5. Заступнику директора Департаменту Матуйзо С.В. відпрацювати систему інформаційних заходів, направлених на підвищення рівня поінформованості населення з питань призначення та виплати державних соціальних гарантій, надання субсидій, забезпечення засобами пересування та реабілітації, санаторно - курортним лікуванням.
до 1 жовтня 2013
6. Контроль за виконанням рішення колегії покласти на заступників директора Департаменту відповідно до розподілу функціональних обов’язків.
В.о. голови колегії Н.С. Черняк
Секретар колегії О.В. Олійник
|