КОЛЕГІЯ ДЕПАРТАМЕНТУ ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОГО

ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ

ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

РІШЕННЯ

 

 28.03.2014                                                                                               №1

Про підсумки  роботи щодо дотримання
вимог законодавства  при призначенні
та виплаті різних видів державних
соціальних допомог

 

Заслухавши інформацію заступника директора Департаменту Матуйзо С.В. та розглянувши матеріали колегії щодо роботи рай(міськ)управлінь в частині дотримання законодавства  при призначенні та виплаті різних видів державних соціальних допомог  колегія Департаменту праці та соціального захисту населення облдержадміністрації відмічає, що в області проводиться системна робота, спрямована на забезпечення виконання програм по соціальному захисту населення, в тому числі з питань надання усіх видів державної соціальної допомоги.
На 2014 рік на виплату допомоги сім’ям з дітьми, допомоги малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам виділено субвенції з державного бюджету 1383,1 млн. грн., що на 265,8 млн. грн. перевищує фактичні нарахування у  2013 році. Зазначених коштів достатньо для забезпечення своєчасної виплати допомог.
Станом на 1 березня 2014 року органами праці та соціального захисту населення проведено призначення наступних видів державних допомог:
- допомогу сім’ям з дітьми призначено 100489 сім'ям на загальну суму 143969,1 тис. грн.
- допомогу малозабезпеченим сім'ям призначено 13090 сім'ям на суму 25332,1 тис. грн.;
- державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам призначено 14633 особам на суму 31693,0 тис. грн.;
- тимчасову державну допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме допомога призначено 3537 особам на суму  2391,6 тис. грн.;
- державну соціальну допомогу на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування призначено 200 отримувачам (33 будинки сімейного типу, 154 прийомних сімей). Сума нарахованої допомоги – 2789,4 тис. грн. (в тому числі сума страхових внесків за батьків-вихователів та прийомних батьків 180,4 тис. грн.);
- допомогу на догляд за інвалідом І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду призначено 1653 особам на суму 3598,2 тис. грн.
Виплата допомог проводиться своєчасно та в повному обсязі.
Особлива увага приділяється дотриманню норм чинного законодавства при призначенні державних соціальних допомог.
За 2013 рік та січень-лютий 2014 року відділом контролю виявлено 1473 помилки. При цьому найбільше помилок при призначенні державних допомог допущено управліннями праці та соціального захисту населення Оржицької,  Козельщинської, Шишацької райдержадміністрацій.
Проведений аналіз дотримання вимог чинного законодавства при призначенні державних соціальних допомог свідчить, що у 2013 році зазначений показник становив 1,45% (з 20 міськ(рай)управлінь, які перевіряються відділом контролю).
Загалом за 2013 рік та січень-лютий 2014 року відділом контролю попереджено 348 недоплат на загальну суму 305,1 тис. грн. та 289 переплат на загальну суму 452,3 тис. грн.
З метою проведення перевірки цільового використання коштів державної соціальної допомоги Центром по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат у Полтавській області проводиться постійний контроль щодо відшкодування надміру виплачених коштів, які виникли у зв’язку з поданням недостовірних відомостей про доходи та майновий склад сім’ї.  Станом на 01.03.2014 відшкодовано 59% від загальної переполученої суми.
З метою підвищення рівня організаційної роботи по наданню державних соціальних допомог,
Колегія вирішила:

         1. Інформацію заступника директора Департаменту Матуйзо С.В. «Про підсумки роботи щодо дотримання вимог законодавства при призначенні та виплаті різних видів державних соціальних допомог» взяти до відома.

2. Звернути увагу начальників управлінь праці та соціального захисту населення, Козельщинської (Жайворонок І.В.), Шишацької (Лень Т.І.), Котелевської (Кравченко Г.І), Чорнухинської (Молдован О.В.) райдержадміністрацій на необхідність посилення контролю в частині надання державних соціальних допомог. Вжити заходів щодо підвищення фахового рівня спеціалістів відділу грошових виплат та компенсацій та забезпечення правильності призначення державних соціальних допомог.
До 1 червня 2014

3. Начальникам управлінь праці та соціального захисту населення Гребінківської (Цимбал С.М.), Шишацької (Лень Т.І.) райдержадміністрацій не допускати порушення термінів доставки особових справ до Центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат. Вжити заходів щодо своєчасності призначення та доставки особових справ для забезпечення своєчасної виплати допомоги.
До 1 червня 2014

4. Заступнику директора Департаменту праці та соціального захисту населення Матуйзо С.В., начальнику Центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат у Полтавській області Гречаник Л.І., начальникам управлінь праці та соціального захисту населення райдержадміністрацій, виконкомів міських та районних у містах рад:
- посилити контроль в частині правильності і своєчасності призначення допомог та направлення особових справ до Центру для проведення їх виплат.

Постійно

- щомісяця проводити детальний аналіз щодо повернутої до державного бюджету суми надміру виплачених коштів державних допомог, які виникли внаслідок зловживань з боку громадян. Забезпечити чіткий облік встановлених переплат по всіх видах державних соціальних допомог, вживати дієвих заходів щодо негайного повернення коштів державного бюджету згідно вимог чинного законодавства.

10 числа кожного місяця

- відпрацювати дієву систему контролю за відшкодуванням надміру нарахованих та виплачених коштів державних соціальних допомог, які виникли внаслідок подання недостовірних відомостей про доходи та майновий стан сімей, які звертаються за призначенням різних видів державної соціальної допомоги, забезпечити їх повне відшкодування шляхом добровільного повернення отримувачами допомоги або через державну виконавчу службу на виконання відповідного рішення суду.
Протягом року

- відпрацювати питання актуальності бази даних одержувачів державних соціальних допомог з метою можливості впровадження програмного комплексу ІАССЗН у визначені терміни.
До 01.05.2014

        -  щомісячно аналізувати використання коштів на виплату компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги, та забезпечити своєчасне винесення на розгляд районної ради питання щодо збільшення лімітних асигнувань на виплату зазначеної компенсації у разі їх недостатності до кінця бюджетного року.
Протягом року

- проводити системну інформаційно - роз’яснювальну роботу, в тому числі з залученням засобів масової інформації, через «гарячі» телефонні лінії, безпосередньо при прийомі громадян, з питань надання різних видів державної соціальної допомоги, зокрема допомог, які надаються з урахуванням доходів сім’ї.
Постійно

- забезпечити дотримання норм діючого законодавства при розгляді звернень щодо призначення державних допомог, зокрема, як виняток за рішенням комісії.
Постійно

5. Начальникам управлінь праці та соціального захисту населення райдержадміністрацій, виконкомів міських та районних у містах рад:

- забезпечити комплексний підхід при прийомі документів на призначення допомоги, визначати право заявників на усі види соціальної допомоги, на які має право сім’я.
Постійно

- встановити жорсткий контроль за призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та житлової субсидії, як виняток, на підставі рішень районних державних адміністрацій та виконавчих комітетів міських і районних  у містах рад або утворених ними комісій відповідно з чітким дотриманням норм чинного законодавства.
Постійно

- забезпечити всебічний розгляд звернень громадян, не допускати надання заявникам неповних або незрозумілих відповідей. При повторному зверненні громадян проводити зустріч з виїздом за місцем їх проживання або безпосередньо в управлінні з метою надання вичерпних та зрозумілих роз’яснень.
Постійно

- посилити роз’яснювальну роботу з заявниками безпосередньо при прийомі документів на призначення державних соціальних допомог, забезпечити донесення до кожного отримувача допомоги номерів контактного телефону обласної та районної (міської) гарячих ліній.
Постійно

- забезпечити дієву співпрацю з центрами соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, службами у справах дітей  з метою своєчасного обміну інформацією щодо сімей, які потребують надання соціальної допомоги.

Щомісяця

   - забезпечити контроль за роботою державних соціальних інспекторів в частині проведення повної перевірки цільового використання коштів державного бюджету шляхом обстеження матеріально-побутових умов проживання сімей, що звертаються за призначенням усіх видів соціальної допомоги (за потреби), направлення відповідних запитів до органів податкової адміністрації, державної автоінспекції та державної реєстраційної служби у визначений законодавством термін.
Постійно

- забезпечити особистий контроль за відшкодуванням надміру нарахованих та виплачених коштів державних соціальних допомог, які виникли внаслідок подання недостовірних відомостей про доходи та майновий стан сімей, які звертаються за призначенням різних видів державної соціальної допомоги.
Щомісячно

- вжити заходів щодо підвищення професійного рівня спеціалістів рай(міськ)управлінь, впровадити практику щотижневого проведення навчань з питань призначення та виплати державних соціальних допомог. 
Постійно

6. Начальнику Центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат у Полтавській області Гречаник Л.І.:
- з метою своєчасності виплати державної допомоги кожному одержувачу забезпечити контроль за проходженням коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату допомоги сім'ям з дітьми, малозабезпеченим  сім'ям,  інвалідам  з  дитинства  та  дітям-інвалідам, тимчасової  державної  допомоги  дітям від моменту надходження коштів в область до зарахування коштів на рахунки одержувачів, відкриті в банківських установах, або виплати допомоги через поштові відділення зв’язку.
Щомісяця

- посилити контроль за достовірністю та повнотою заповнення  електронної інформації, недопущенням фактів призначення подвійних виплат державної допомоги.
Щомісяця

- забезпечити проведення аналізу, обліку та контролю за повнотою та своєчасністю відшкодуванням надміру виплачених коштів державної допомоги, відпрацювати шляхи їх погашення безпосередньо з кожним рай(міськ)управлінням.
Щокварталу

- надавати Департаменту аналіз показників роботи рай(міськ)управлінь щодо правильності та своєчасності призначення допомоги, термінів направлення особових справ до Центру.
Щокварталу

7. Заступнику директора Департаменту праці та соціального захисту населення Матуйзо С.В.:
- встановити постійний дієвий контроль за станом призначення та виплати державних допомог. Відпрацювати систему обміну інформацією з іншими соціальними установами з метою своєчасного виявлення сімей, які мають право на державну підтримку, в разі виявлення факту нецільового використання коштів припинити виплату відповідно до вимог чинного законодавства.
Протягом року

 - забезпечити проведення навчальних семінарів на базі Центру підвищення кваліфікації зі спеціалістами відділів грошових виплат та компенсацій щодо питання надання державних соціальних гарантій населенню, згідно графіку.
Протягом року

- аналізувати звернення громадян з питань призначення та виплати державних соціальних допомог, вивчити причини, які їх спонукають та вживати заходів щодо посилення роз’яснювальної роботи безпосередньо на місцевому та обласному рівнях.                                                                                     
Щоквартально

8. Заступнику директора Департаменту праці та соціального захисту населення Матуйзо С.В., начальнику Центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат у Полтавській області Гречаник Л.І.:
- відпрацювати питання та надати пропозиції щодо спрощення порядку направлення територіальними управліннями праці та соціального захисту населення особових справ одержувачів державних соціальних допомог до Центру, зокрема в електронному вигляді.
До 15.04.2014

9. Контроль за виконанням рішення колегії покласти на заступника директора Департаменту Матуйзо С.В.

 

Голова колегії                                                                                       Л.В.Корнієнко

Секретар колегії                                                                                   О.В. Олійник