Офіційний веб-сайт
  Департамент соціального захисту населення
Полтавської обласної державної адміністрації

 

 

 

Новини

 
В області продовжується робота по заміні посвідчень учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, віднесеним до категорії 1

   В обласній державній адміністрації 18 березня 2019 року відбулося чергове засідання регіональної комісії з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та інших категорій громадян.
   В ході засідання за поданням райдержадміністрацій та виконавчих комітетів міських рад розглянуто 585 справ, з них:
   - 24 поточних справи на видачу посвідчень постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи та дублікатів до них;
   - 561 справа щодо проведення заміни посвідчень на посвідчення нового зразка особам, віднесеним до категорії 1.
   За результатами розгляду справ, видані посвідчення відповідної категорії, згідно з вимогами постанови Кабінету Міністрів України від 11.07.2018 року № 551 ,,Деякі питання видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян".
   Всього з початку року 937 учасникам ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та іншим категорій громадян, проведено заміну посвідчень на посвідчення нового зразка, що складає 25 % від загальної кількості осіб, посвідчення яких підлягає заміні.
   До видачі посвідчень нового зразка, діючими залишаються всі раніше видані посвідчення, які надають право на отримання в повному обсязі гарантованих законодавством пільг і компенсацій.
   Питання соціального захисту громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи перебуває в органах соціального захисту на особливому контролі.

 

   15 березня поточного року проведено засідання обласної спостережної комісії під головуванням заступника голови облдержадміністрації, голови обласної спостережної комісії Пругла О.Є.
   На засіданні заслухано звіт секретаря обласної спостережної комісії про роботу районних спостережних комісій за 2018 рік та звіти заступників голів Оржицької та Диканської РДА.
   Крім того, Яковенко В.С. - керівник відокремленого підрозділу Громадської організації «Україна без тортур» проінформувала про проблемні питання, які виявлені у роботі установ виконання покарань Полтавської області.
   За підсумками роботи прийнято постанову, яку буде направлено до відповідних служб для виконання.

 

   14 березня 2019 року в приміщенні Полтавської обласної державної адміністрації із залученням представників Громадської ради відбулося публічне представлення звіту про використання бюджетних коштів за 2018 рік.
   В заході взяли участь заступник голови облдержадміністрації Білокінь М.І., директор Департаменту фінансів облдержадміністрації Кропивка П.А., голова Громадської ради при облдержадміністрації Голуб В.С., директори Департаментів, управлінь та структурних підрозділів облдержадміністрації, представники засобів масової інформації та громадськість.
   Від Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації, як головного розпорядника бюджетних коштів галузі «Соціальний захист та соціальне забезпечення», участь у заході взяв заступник начальника управління фінансів та стаціонарних установ – начальник планово-фінансового відділу Департаменту Жигилій Р.С.
   За результатами обговорення звіту зауважень до Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації, як головного розпорядника бюджетних коштів галузі «Соціальний захист та соціальне забезпечення» не надходило.

 
З березня 2019 року впроваджено механізм надання житлових субсидій у готівковій формі

   Постановою Кабінету Міністрів України від 6 лютого 2019 року № 62 внесено зміни до Положення про порядок призначення житлових субсидій, якими передбачено надання житлових субсидій «живими коштами», тобто у готівковій формі.
   1. Чи всі сім'ї, які на сьогодні отримують субсидію, отримають кошти у готівковій формі?
   Субсидія готівкою буде виплачена тим сім'ям, яким субсидію на опалювальний період призначено з 2018 року.
   2. Коли розпочнеться виплата субсидій готівкою?
   Вже в березні сім'ї отримають субсидію готівкою за лютий.
   Аналогічні виплати сім'ї отримають у квітні за березень і в травні за квітень.
   3. Яким чином сім'ї зможуть отримати кошти субсидії?
   Механізм виплати субсидій залежить від категорії одержувача субсидій:
   - пенсіонерам виплата буде проведена через Пенсійний фонд у спосіб отримання пенсії. Тобто шляхом перерахування коштів на пенсійні рахунки в банках, або через виплатні об'єкти Укрпошти одночасно з отриманням пенсії. Фактично виплата буде проведена у визначені дні отримання пенсій, тобто з 4 по 25 березня;
   - іншим одержувачам субсидій, виплата буде проведена після 12 березня «Ощадбанком» - грошовими переказами або шляхом зарахування на поточні рахунки.
   Тобто першими «живі» кошти для оплати комунальних рахунків за лютий одержать пенсіонери, які отримують пенсію 4 березня. Тим, у кого є пенсійна картка, субсидія буде зарахована на картку, тим, у кого немає - додому принесе листоноша.
   4. А якщо до складу сім'ї, якій призначено субсидію, входять пенсіонери та працездатні працюючі особи. Як дізнатись хто з них отримає кошти субсидії і у який спосіб?
   Виплата субсидії готівкою буде проведена уповноваженому представнику сім'ї, на якого призначено субсидію, тобто чиї дані зазначені у повідомленні про призначення субсидії (одержувач субсидії). Крім того, кожному одержувачу субсидії з 2 березня через Укрпошту розпочата доставка персональних інформаційних повідомлень, де зазначено розмір субсидії та спосіб її виплати (тобто через Пенсійний фонд чи Ощадбанк).
   5. Чи є вже дані скільки сімей в області у березні отримають кошти субсидії готівкою?
   З березня розпочалася виплата субсидій готівкою майже 203 тисячам сімей, з них 136 тисяч одержать субсидію через Пенсійний фонд та 67 тисяч - через «Ощадбанк».
   6. Яким чином буде проведена виплата субсидій готівкою через «Ощадбанк». Чи в усіх відділеннях можна буде отримати кошти?
   Усі одержувачі субсидії не пенсіонери, а також особи, яким у інформаційному листі, який надійде через Укрпошту, буде зазначено спосіб виплати через «Ощадбанк», зможуть отримати субсидію готівкою з 12 березня у будь-якому відділені Ощадбанку.
   7. Можете більш детально розповісти про виплату субсидій готівкою саме через Ощадбанк? А якщо за станом здоров'я одержувач субсидії не зможе самостійно звернутися до Ощадбанку за отриманням коштів субсидії?
   З 12 березня виплата субсидій готівкою через Ощадбанк проводиться грошовим переказом через платіжну систему "Швидка копійка". Якщо у одержувача субсидії вже є поточний рахунок, відкритий в Ощадбанку, виплата буде зарахована на такий рахунок.
   Для зручності отримання коштів перед відвідуванням банку необхідно пройти реєстрацію на офіційному сайті https://www.oschadbank.ua або в Контакт-центрі Ощадбанку за тел.: 0 800 210 800 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів по території України). Це дасть субсидіанту змогу самостійно обрати найближче відділення, зручний час та дату для отримання субсидії без черг.
   Крім того, при отриманні першої субсидії в грошовій формі через систему грошових переказів «Швидка копійка» субсидіанту буде запропоновано відкрити поточний рахунок. Це дасть змогу при зарахуванні подальших субсидій отримувати від Ощадбанку SMS про надходження субсидії (за умови активованої послуги SMS-банкінгу). Не потрібно буде кожного разу відвідувати відділення для отримання субсидії – вона буде автоматично зараховуватись банком на картку, це дасть змогу знімати кошти в будь-якому банкоматі.
   По тим одержувачам субсидії, які за станом здоров'я не зможуть самостійно отримати кошти, представником фізичної особи з повною цивільною дієздатністю може бути інша фізична особа, яка діє на підставі довіреності. Довіреності, які дають право на отримання переказу, повинні бути оформлені в органах нотаріату (нотаріально посвідчені).
   У населеному пункті, де немає нотаріуса, довіреність на отримання коштів переказу може бути посвідчена уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування, зокрема, головою сільської ради.
   Для отримання коштів субсидії довіреною особою до відділення Ощадбанку подається належним чином оформлена довіреність, паспорт або документ, що посвідчує особу, та ідентифікаційний номер платника податків.
   8. Як сплачувати за комунальні послуги з урахуванням субсидії, яку буде отримано на руки. Чи буде як і раніше у платіжках відображатися сума субсидії?
   У платіжках за лютий субсидії відображено не буде – її видадуть на руки
   Комунальні рахунки за лютий 2019 року субсидіантам надійдуть без відображення субсидії. Її у березні видадуть грошима тим, кому допомогу призначено з 2018 року. Ними субсидіант має самостійно розрахуватися за використані у лютому житлово-комунальні послуги. Гроші, які залишаться після оплати комуналки, домогосподарство може використати на власні потреби.
   9. Чи скасовується у зв'язку із впровадженням механізму монетизації субсидії обов'язків платіж?
   З березня таке поняття як обов'язковий платіж скасовується. Субсидіанти отримуватимуть всю суму допомоги на руки і мають самостійно розрахуватися за спожитий у лютому газ, електроенергію, воду та тепло, інші послуги.
   10. Є громадяни, яким субсидія надійде разом з пенсією у 20 числах березня - у день отримання пенсії. Виникає запитання - як встигнути оплатити комунальні платежі за лютий і чи не відмінять субсидію якщо оплата відбудеться після 25 числа?
   Субсидію не відмінять. Допомога готівкою наступного місяця так само прийде у день виплати пенсії.
   Головне, щоб такі сім'ї до кінця місяця розрахувались за спожиті послуги та не мали заборгованості станом на травень 2019 - тоді, коли відбувається перепризначення субсидій на новий період.

 
З березня 2019 року розпочато виплату житлових субсидій готівкою

    З березня поточного року розпочато виплату субсидій готівкою за лютий сім'ям, яким субсидія на оплату житлово-комунальних послуг призначена на опалювальний період з 2018 року.
    Субсидія у готівковій формі виплачується уповноваженому представнику сім'ї, на якого призначено субсидію (тобто особі, чиє прізвище, ім'я, по батькові зазначено у повідомленні про призначення субсидії).
   Інформація про спосіб виплати субсидії готівкою зазначена у персональних повідомленнях, направлених кожному одержувачу субсидії через АТ «Укрпошта».
   Згідно з порядком виплати пенсіонери отримають субсидію в період з 4 по 25 березня поточного року одночасно з пенсією у спосіб її отримання, а саме: через банківські установи або через відділення Укрпошти.
   Одержувачі субсидії, яким у інформаційному повідомленні зазначено спосіб виплати через АТ «Ощадбанк», зможуть її отримати готівкою починаючи з 12 березня у відділеннях Ощадбанку за умови пред'явлення паспорта та ідентифікаційного номеру. Виплата проводиться грошовим переказом через платіжну систему «Швидка копійка» або шляхом зарахування на поточні рахунки, відкриті в АТ «Ощадбанк».
   Кошти, перераховані Мінсоцполітики для виплати субсидій готівкою, залишаються в АТ «Ощадбанк» протягом трьох місяців з дати їх перерахування. У разі, якщо одержувач субсидії не має змоги впродовж березня звернутися до відділення АТ «Ощадбанк», в такому разі кошти субсидії можна отримати в наступному місяці.
   Додаткову інформацію про виплату субсидії готівкою через відділення Ощадбанку можна отримати в контактному центрі АТ «Ощадбанк» за номером телефону: 0800210800 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів по території України).
   Сім'ї, яким призначено субсидію у готівковій формі повинні щомісяця самостійно сплачувати повну вартість фактично спожитих житлово-комунальних послуг.
   Звертаємо увагу, якщо на початок травня поточного року у домогосподарства буде прострочена понад місяць заборгованість за послуги на загальну суму понад 340 гривень, субсидія на наступний період 2019-2020 рр. не призначається.

 

   Напередодні Міжнародного жіночого дня 8 березня в усіх інтернатних закладах області проведено святкові заходи, вручено подарунки.

 

   07.03.2019 року до Новосанжарського дитячого будинку-інтернату завітали представники Департаменту економічного розвитку, торгівлі та залучення інвестицій Полтавської ОДА разом із заслуженим майстром народної творчості України Євгеном Пілюгіним. Проведено майстер-клас по художньому малюнку для вихованок закладу.
   Дівчата отримали багато позитивних емоцій, спробували різні техніки малювання та ознайомилися з історією живопису та килимарства.

 
Протезування учасників АТО виробами підвищеної функціональності за новітніми технологіями

   Протезування учасників антитерористичної операції в Україні здійснюється за рахунок коштів державного бюджету та є першочерговим незалежно від встановлення інвалідності на підставі рішень військово-лікарських комісій.
   Механізм забезпечення учасників антитерористичної операції за новітніми технологіями та технологіями виготовлення, які відсутні в Україні визначений Порядком протезування та ортезування виробами підвищеної функціональності за технологіями виготовлення, які відсутні в Україні, окремих категорій громадян, які брали участь в антитерористичній операції та/або забезпеченні її проведення і втратили функціональні можливості кінцівки або кінцівок, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 518 (далі – Порядок).
   За новітніми технологіями та технологіями виготовлення, які відсутні в Україні, учасники АТО забезпечуються протезуванням через Фонд соціального захисту інвалідів (далі – Фонд).
   Порядком передбачено:
   – безоплатне забезпечення учасників АТО протезуванням (ортезуванням) виробами підвищеної функціональності за технологіями виготовлення, які відсутні в Україні, включаючи витрати на проїзд, проживання, харчування учаснику АТО та супроводжуючої особи (у разі потреби);
   – оплату витрат на заміну куксоприймача та оплату післягарантійного ремонту протезного виробу;
   – безоплатне забезпечення лікувально-тренувальним протезом у разі необхідності, виготовленим вітчизняним виробником, на строк, необхідний для формування кукси (1-12 міс.).
   Підготовка учасника АТО до протезування (ортезування) за кордоном здійснюється у клініці УкрНДІпротезування (м. Харків) або в інших закладах охорони здоров'я.
   Для здійснення протезування та/або ортезування виробами підвищеної функціональності за новітніми технологіями в Україні учасник антитерористичної операції повинен звернутись до вітчизняного протезно-ортопедичного підприємства з такими документами:
   – заявою про необхідність забезпечення виробом підвищеної функціональності за новітніми технологіями;
   – копією паспорта або іншого документа, що посвідчує особу, учасника антитерористичної операції;
   – копією документа, що підтверджує реєстрацію особи у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті);
   – направленням на забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації (виданого органом соціального захисту населення за місцем реєстрації (проживання);
   – рішенням військово-лікарської комісії або висновком лікарсько-консультативної комісії (для працівників підприємств, установ, організацій, які залучалися та безпосередньо брали участь в антитерористичній операції в районах її проведення) про потребу у протезуванні та/або ортезуванні;
   – довідкою з місця роботи (для працівників підприємств, установ, організацій, які залучалися та безпосередньо брали участь в антитерористичній операції в районах її проведення, яким не встановлено інвалідність).
   Для здійснення протезування та/або ортезування виробами підвищеної функціональності за технологіями виготовлення, які відсутні в Україні, учасник АТО або його законний представник подає документи особисто або надсилає поштою на адресу Фонду: вул. Глибочицька, 72, м. Київ, 04050.
   Перелік документів:
   – заява;
   – копія паспорта або іншого документа, що посвідчує особу;
   – копія ідентифікаційного коду (крім фізичних осіб, які відмовилися від отримання ідентифікаційного коду та мають відповідну відмітку у паспорті);
   – направлення на забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації, видане відповідно до Порядку забезпечення ТЗР, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2012 р. № 321, яке учасник АТО отримує у структурному підрозділі з питань соціального захисту населення за зареєстрованим місцем проживання або фактичним місцем проживання відповідно до довідки про взяття на облік (для осіб, що переселилися з тимчасово окупованої території);
   – рішення військово-лікарської комісії про потребу у протезуванні (ортезуванні);
   – витяг з історії хвороби;
   – фото- та відеоматеріали кукси та наявного об'єму рухів.
   Розмір грошової допомоги на протезування та/або ортезування виробами підвищеної функціональності за технологіями виготовлення, які відсутні в Україні, однієї кінцівки без урахування податку на додану вартість не може перевищувати 900 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який за рішенням експертної групи, який може буди збільшений до двох разів до 1800 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
   Розмір грошової допомоги на заміну приймальної гільзи (куксоприймача) та післягарантійний ремонт протезно-ортопедичного виробу підвищеної функціональності за технологіями виготовлення, які відсутні в Україні, без урахування податку на додану вартість не може перевищувати 150 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який може буди збільшений до двох разів до 300 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
    Розгляд документів щодо протезування (ортезування) учасника антитерористичної операції здійснюється експертною групою, утвореною при Фонді (далі – експертна група). Строк розгляду документів експертною групою не може перевищувати 25 робочих днів з дати отримання (надходження поштою) від учасника антитерористичної операції або його законного представника всіх необхідних документів.
   Під час зазначеного строку експертна група опрацьовує питання щодо протезування (ортезування) учасника антитерористичної операції, який втратив функціональні можливості кінцівок, в Україні або здійснює пошук закордонного надавача спеціалізованої допомоги і з'ясовує з ним конструкцію та комплектацію виробу.
   Протезування учасника антитерористичної операції здійснюється закордонним надавачем спеціалізованої допомоги у разі відсутності в Україні спеціалістів, які мають відповідну кваліфікаційну підготовку і позитивний практичний досвід виготовлення конструкцій (технологій) заявлених виробів.

 

   На виконання доручення голови обласної державної адміністрації Валерія Головка на базі районних державних адміністрацій в кожному районі області за доведеним графіком виїздів наразі проводиться робота мобільних груп щодо надання безоплатної правової допомоги з питань впровадження ініціатив та проектів, які започатковує Уряд та Мін'юст.
   В роботі мобільних груп участь взяли представники соціального захисту населення районних державних адміністрацій та провели роз'яснення щодо «Проекту Уряду «муніципальна няня».

 

   28 лютого 2019 року Міністерством соціальної політики України проведено засідання колегії на тему: «Основні досягнення у соціальній сфері та перспективи розвитку» .
   В роботі засідання взяли участь Прем'єр-міністр України Володимир Гройсман, Міністр соціальної політики України Андрій Рева, керівники центральних органів виконавчої влади, представники органів соціального захисту населення з усіх регіонів країни, представники місцевого самоврядування.
   Директор Департаменту соціального захисту населення Полтавської обласної державної адміністрації Корнієнко Л.В. мала виступ з питання щодо реалізації державної Програми житлових субсидій в Полтавській області.
   Керівник Департаменту зазначила, що державна Програма житлових субсидій не втрачає своєї актуальності.
   Її реалізація гарантує щомісячну, реальну і відчутну державну соціальну підтримку для населення при оплаті житлово-комунальних послуг.
   В Полтавській області житлові субсидії отримує 230 тисяч сімей, що складає 40 % від загальної кількості сімей.
   Організовано результативну роботу комісій, що дало можливість прийняти адресні рішення щодо визначення права на призначення субсидій 57 тисячам сімей (25 %).
   В області забезпечено виконання завдань, визначених постановами Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 року №1176 та 6 лютого 2019 року №62.
   До 20 лютого всі районні управління соціального захисту сформували та направили Реєстри одержувачів субсидії у готівковій та грошовій формі.
   На сьогодні за призначенням субсидій у грошовій формі вже надійшло 6 тисяч 400 звернень.
   90 % вказаних звернень опрацьовано і прийнято рішення про призначення субсидій.

 
Компенсаційна виплата «муніципальна няня»

   З січня 2019 року Урядом запроваджено додаткову грошову допомогу батькам для відшкодування витрат на оплату послуг няні, порядок надання якої затверджено постановою Кабінету Міністрів України № 68 «Деякі питання надання послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня» від 30 січня 2019 року, що набрала чинності 12 лютого 2019 року.
   Департаментом соціального захисту населення надаються відповіді на питання щодо порядку відшкодування витрат на оплату послуг «муніципальна няня»:
Чи потрібно мамі дитини, яка фактично здійснює догляд за нею, виходити на роботу, щоб отримувати зазначену компенсацію?
    - Ні. Виплата допомоги проводиться незалежно працює мама, чи ні та сплачується додатково до щомісячних виплат на дитину до трьох років.
Як оформити допомогу?
   крок 1: батьки дитини самостійно обирають няню
   крок 2: укладають з нянею офіційний договір
   крок 3: подають до управління соціального захисту населення за місцем проживання заяву та необхідні документи
   крок 4: отримують компенсацію
Яким вимогам повинна відповідати няня?
   - послугу може надавати будь-яка фізична особа – підприємець, яка має право на здійснення відповідних видів економічної діяльності (КВЕД 97.00, КВЕД 88.91) або юридична особа, що надає послугу з догляду за дітьми (КВЕД 78.20, КВЕД 85.10) та з якою укладено договір про здійснення догляду за дитиною до трьох років.
Яким повинен бути договір?
   - договір укладається у письмовій формі між батьками дитини та муніципальною нянею.
    В договорі має бути визначено: назву послуги, її обсяг із зазначенням конкретних заходів, умови та строк її надання, вартість, періодичність оплати, відповідальність сторін.
Чи потрібно відмовлятися від няні, якщо вона вже заключила договір з іншою сім'єю?
   - Ні. Відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня» здійснюється за кожну дитину, якій надається послуга з догляду муніципальною нянею.
Які документи потрібно подати для отримання компенсації?
   Для отримання компенсації послуги «муніципальна няня» отримувач послуги протягом місяця після укладення договору подає до управління соціального захисту населення за місцем свого проживання у паперовій або електронній формі, з накладанням електронного цифрового підпису, наступні документи:
   - заяву про надання компенсації послуги «муніципальна няня»;
   - заяву про перерахування коштів із зазначенням рахунка в установі банку;
   - копію договору між отримувачем послуги «муніципальна няня та муніципальною нянею;
   - підтверджуючі документи щодо оплати муніципальній няні послуги (чек, розрахункова квитанція, виписка з банківського рахунка).
   До заяви додаються копії:
   - свідоцтва про народження дитини;
   - паспорта отримувача компенсації з даними про прізвище, ім'я та по батькові, дату його видачі та місце реєстрації;
   - документа про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків отримувача компенсації послуги «муніципальна няня».
   Опікун додатково надає рішення про встановлення опіки.
На який період та у якому розмірі призначається компенсація?
   - термін здійснення догляду за дитиною до трьох років повинен бути визначений у договорі, який укладають між собою батьки дитини та муніципальна няня, але не довше ніж до досягнення дитиною 3-х років.
   Відшкодування вартості послуги «муніципальна няня» здійснюється у розмірі прожиткового мінімуму на дітей віком до шести років, встановленого на 1 січня відповідного року (у 2019 році – 1626 грн.).