Офіційний веб-сайт
  Департамент соціального захисту населення
Полтавської обласної державної адміністрації

 

 

 

Новини

 

   22 вересня 2017 року в.о.директора Департаменту соціального захисту населення Полтавської ОДА Н.С.Черняк проведено виробничу нараду з представниками управлінь соціального захисту населення та п'яти пілотних об'єднаних територіальних громад щодо реалізації в області наказу Мінсоцполітики України від 21.06.2017 №1030 «Про деякі питання діяльності об´єднаної територіальної громади щодо надання послуг із соціальної підтримки населенню».
    В ході спілкування та обміну досвідом обговорено питання про забезпечення співпраці в частині надання державних соціальних гарантій та напрацьовано алгоритм подальших дій.

 

   21 вересня 2017 року в облдержадміністрації за участі представників галузевих департаментів облдержадміністрації, Полтавської райдержадміністрації, Кременчуцького міськвиконкому, Національної поліції України, керівників підприємств-боржників відбулося розширене засідання обласної робочої координаційної групи з питань погашення заборгованості із заробітної плати.
   Про стан погашення зарплатних боргів в області проінформувала заступник директора Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації Новосад Л.Г.
   За статистичними даними на 01.09.2017 сума загальної заборгованості із заробітної плати склала 29,8 млн. грн., у тому числі 13,5 млн. грн. заборговано працівникам дев'яти економічно активних підприємств, 15,7 млн. грн. - по тринадцяти підприємствах-банкрутах.
   На засіданні детально розглянуто ситуацію з погашенням зарплатних боргів на найбільших економічно активних підприємствах-боржниках, сума заборгованості яких складає 99% (13,4 млн. грн.) загальнообласного боргу підприємств зазначеної категорії:
   - ПрАТ "Пласт" - 7,2 млн. грн.,
   - ТОВ "Техмолпром" - 2,6 млн. грн.,
   - ПрАТ "Будівельне управління №9 "Полтаванафтогазбуд"- 1,4 млн. грн.,
   - ДВНЗ "Кременчуцький коледж транспортної інфраструктури" - 1,1 млн. грн.,
   - ТОВ "Гадячсир" - 715 тис. грн.,
    - Філія "Полтавський державний навчально-курсовий комбінат" УДП "Укрінтеравтосервіс" - 391 тис.грн.
    Про заходи, які вживаються для вирішення проблеми, та про перспективи погашення заборгованості із заробітної плати проінформували керівники зазначених суб'єктів господарювання.
    За результатами засідання галузевим департаментам та управлінням облдержадміністрації поставлені завдання детально проаналізувати ситуацію на підприємствах-боржниках, які знаходяться в оперативному галузевому підпорядкуванні, забезпечити розроблення коригованих графіків погашення заборгованості та контроль за станом їх виконання.
   Прийнято рішення повторно звернутися до Міністерства освіти і науки України з пропозицією розглянути питання щодо стану погашення зарплатних боргів на ДВНЗ "Кременчуцький коледж транспортної інфраструктури".
   За оперативними даними щотижневого моніторингу станом на 20.09.2017 статистична заборгованість на економічно активних підприємствах зменшилася на 610 тис. грн.

 

   На виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації від 28.12.2016 № 632 «Про підвищення кваліфікації державних службовців органів виконавчої влади, працівників міськрайвиконкомів на базі Полтавського обласного центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій у 2017 році» 20 вересня поточного року на базі Департаменту соціального захисту населення обласної державної адміністрації проведено тематичний короткостроковий семінар «Антикорупційна політика держави».
   Відкрила навчання заступник директора Департаменту соціального захисту населення Полтавської обласної державної адміністрації Ліана Григорівна Новосад.
   Заняття проводила Лобач Катерина Василівна, доцент кафедри правознавства Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка, кандидат історичних наук.
   Впродовж семінару державні службовці опрацювали наступні питання:
   - Корупційні ризики в діяльності публічних службовців;
   - Запобігання та врегулювання конфлікту інтересів на державній службі;
   - Загальні вимоги до поведінки осіб уповноважених на виконання функцій держави;
   - Порядок інформування Національного агентства з питань запобігання корупції про суттєві зміни у майновому стані суб'єкта декларування;
   - Превентивні антикорупційні механізми: види та порядок застосування.
   Слухачі пройшли вихідне анкетування та отримали сертифікати про підвищення кваліфікації.  

 
Щодо реалізації в області державної програми по забезпеченню житлом сімей загиблих учасників АТО та осіб з інвалідністю І-ІІ групи з числа учасників АТО

   У поточному році продовжено дію державної програми, в рамках якої здійснюється забезпечення житлом членів сімей загиблих учасників АТО та осіб з інвалідністю І-ІІ групи з числа учасників АТО, які потребують поліпшення житлових умов та перебувають на квартирному обліку, шляхом надання грошової компенсації на придбання житла. Порядок та механізм надання компенсації регламентовано постановою Кабінету Міністрів України від 19.10.2017 №719.
    До області в повному обсязі надійшли кошти в межах доведеного на 2017 рік обсягу фінансування в сумі 9,0 млн.грн. для забезпечення житлом 13 сімей, які мають право на отримання компенсації та перебували на обліку потребуючих поліпшення житлових умов станом на 01.04.2017. Кошти спрямовані органам соціального захисту населення для перерахування на поточні рахунки заявників зі спеціальним режимом використання, відкриті в ПАТ ,,Державний ощадний банк України" з метою самостійного придбання обраного ними житла.
    З 2017 року розширено коло осіб, які мають право на отримання грошової компенсації на придбання житла. Зокрема, таке право мають наступні категорії:
    члени сімей загиблих військовослужбовців, осіб, які брали участь у добровольчих батальйонах, здійснювали волонтерську діяльність в районі проведення антитерористичної операції і загинули, померли (пропали безвісти) внаслідок поранення, контузії, каліцтва;
    військовослужбовці, особи, які брали участь у добровольчих батальйонах, здійснювали волонтерську діяльність в районі проведення антитерористичної операції з числа осіб з інвалідністю І-ІІ групи, інвалідність яких настала внаслідок поранення, контузії, каліцтва;
    особи, які втратили функціональні можливості нижніх кінцівок, інвалідність яких настала внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції.
   Необхідною умовою для отримання компенсації є перебування на обліку громадян, що потребують поліпшення житлових умов, відповідно до норм Житлового кодексу та Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень. Облік громадян, потребуючих поліпшення житлових умов забезпечується виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад згідно реєстрації.
   Для отримання компенсації особи, які взяті на квартирний облік, звертаються з заявою до органів соціального захисту населення.

 
Порядок забезпечення осіб з інвалідністю автомобілями, визнаними в установленому порядку гуманітарною допомогою.

   Відповідно ст. 11-1 Закону України "Про гуманітарну допомогу" (від 22.10.1999 р. №1192-ХІV із змінами) до гуманітарної допомоги відносяться легкові автомобілі, які на момент ввезення на митну територію України були вперше зареєстровані не пізніше ніж вісім років тому, з об'ємом двигуна не більш як 1800 куб.см, що отримуються Департаментом соціального захисту населення, для подальшої передачі особам з інвалідністю, які перебувають на обліку для отримання спеціального автотранспорту, на строк, визначений законодавством.
   Механізм забезпечення осіб з інвалідністю автомобілями регламентується Порядком забезпечення інвалідів автомобілями, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19.07.2006 № 999 (зі змінами та доповненнями).
   Пунктом 35 зазначеного Порядку передбачено ведення обліку осіб з інвалідністю в розрізі трьох черг: особи з інвалідністю з правом на першочергове забезпечення; особи з інвалідністю з правом на позачергове забезпечення; особи з інвалідністю з правом на забезпечення у порядку загальної черги.
    Згідно з п. 41 Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 999 від 19.07.2006, особи з інвалідністю та діти з інвалідністю мають право на забезпечення автомобілями, визнаними в установленому порядку гуманітарною допомогою без права продажу, дарування, передачі (в тому числі за довіреністю) іншій особі.
   Водночас слід зауважити, що автомобіль, отриманий як гуманітарна допомога для конкретної особи з інвалідністю, яка перебуває на обліку, видається безоплатно такій особі незалежно від черговості на десятирічний строк. Тобто, якщо у дарчому документі донором зазначено конкретну особу з інвалідністю, Департамент соціального захисту населення не має права видати зазначений автомобіль іншій особі. Таким автомобілем забезпечується лише особа вказана в дарчих документах. Рішення про визнання автомобіля гуманітарною допомогою приймається робочою групою з питань гуманітарної допомоги при облдержадміністрації.
    Після визнання автомобіля гуманітарною допомогою, транспортний засіб безоплатно передається в користування інваліду, вказаному донором в дарчих документах, на десятирічний строк. При цьому такий автомобіль обліковується на позабалансовому рахунку Департаменту. Доцільно також зазначити що контроль за експлуатацією автомобілів здійснюють підрозділи МВС, Департамент соціального захисту населення. Ремонт і технічне обслуговування отриманих особами з інвалідністю автомобілів здійснюється за рахунок їх власних коштів.
   Враховуючи зміни, які внесені до Порядку постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 №1149, автомобіль визнаний гуманітарною допомогою, яким особа з інвалідністю була забезпечена через Департамент соціального захисту населення і користувався більше 10 років, за рішенням робочої групи з питань гуманітарної допомоги при облдержадміністрації, може бути безоплатно переданий йому у власність.

 
11 вересня 2017 року у Зіньківському дитячому будинку-інтернаті ім.О.В. Синяговського розпочало роботу відділення денного догляду для дітей з інвалідністю. Дане відділення створене для надання соціальних послуг 15 дітям з особливими потребами.

   Згідно призначень лікарів відділення денного догляду надає зазначеній категорії дітей реабілітаційні і соціальні послуги.
   Для проведення реабілітації функціонують: кабінет бальнеотерапії, зал для проведення лікувальної фізкультури, зал механотерапії, масажний та фізіотерапевтичний кабінети, кабінет аромотерапії та світлолікування, фітобар, соляна кімната, тощо.
   З метою удосконалення адаптаційних навичок із самообслуговування діють: кабінети сенсорної інтеграції та соціально-побутової реабілітації, заняття з арт-терапії, проводяться корекційні заняття з логопедом та практичним психологом.
   Всі реабілітаційні заняття з дітьми проводяться в невимушеній формі гри, для чого створено ряд кабінетів з різноманітними розвиваючими іграми і конструкторами.
   До відділення зараховуються діти віком від 4 до 18 років з фізичними та розумовими вадами розвитку, які отримали статус дитини-інваліда, за наявності відповідних медичних висновків. Забезпечення надання соціальних послуг денного догляду у відділенні здійснюється з 8:00 до 17:00, за винятком вихідних та святкових днів. Функціонування відділення денного догляду для дітей з інвалідністю надасть змогу батькам, які виховують дітей з особливими потребами, більше часу приділити своїм сім'ям, вирішити питання щодо працевлаштування, реалізувати свій творчий потенціал чи покращити матеріальне становище.  

 
Осучаснення пенсій є невід'ємною складовою пенсійної реформи та дозволить Уряду збільшувати пенсії понад рівень інфляції

   Андрій Рева – Міністр соціальної політики України.
   Першим кроком після ухвалення законопроекту про пенсійну реформу у другому читанні стане проведення осучаснення пенсій для усіх без виключення пенсіонерів.
   За словами Міністра "Осучаснення пенсій, тобто приведення їхнього розміру у відповідність до сучасних показників розміру середньої зарплати за останні три роки, заплановано пенсійною реформою з 1 жовтня. Це призведе до суттєвого збільшення виплат тим громадянам, яким пенсії не перераховувалися уже багато років, що призвело до величезного розриву у розмірах пенсійних виплат".
   Він також пояснив різницю між осучасненням та індексацією пенсійних виплат. Так, індексація є збільшенням розміру пенсії на коефіцієнт зростання інфляції, що дозволяє збільшити виплати не більше зазначеного показника. Натомість, осучаснення пенсій передбачає збільшення розміру пенсійних виплат із урахуванням двох показників – зростання індексу інфляції та збільшення розміру середньої заробітної плати по країні – що дозволить Уряду збільшувати пенсії понад рівень інфляції.
   Варто також зазначити, що зростання зарплат створює відповідний ресурс для збільшення розмірів пенсійних виплат, а отже таке збільшення пенсій повністю забезпечує умови стабільності Пенсійного фонду.
   "Осучаснення пенсій це одна з основних складових пенсійної реформи, адже для запровадження цього механізму потрібно вносити комплексні зміни до чинного законодавства, що неможливо зробити поза рамками системної реформи. Таким чином, пенсійною реформою буде скасовано існуючу норму закону, яка приводить перерахунок пенсій у пряму залежність до наявності фінансових ресурсів, а зважаючи на дефіцит Пенсійного фонду, блокує можливість збільшення розміру пенсійних виплат".

 
ОСНОВНІ АСПЕКТИ ПЕНСІЙНОЇ РЕФОРМИ В УКРАЇНІ

   ОСУЧАСНЕННЯ ПЕНСІЙ
   Складовою частиною пенсійної реформи є обов'язкове осучаснення пенсій, тобто їх перерахунок відповідно до зростання середньої заробітної плати з якої сплачуються внески (спеціального показника, що використовується при обчисленні пенсій).
   З 1 жовтня 2017 року заплановано перерахувати раніше призначені пенсії із використанням показника середньої заробітної плати на рівні 3 764,40 грн. Цей показник застосовується для обчислення пенсій, що призначаються в 2017 році (середній розмір заробітної плати за 2014, 2015 та 2016 роки).
   Зараз розміри пенсій в залежності від року призначення відрізняються більше ніж у 3 рази. Простий приклад: шахтар із страховим стажем понад 46 років. Якщо такому працівнику пенсія була призначена у 2008 році, він отримує 3311,87грн. Якщо ж такий працівник вийшов на пенсію у 2016 році – 8446,21 грн.
   Чому це відбувається? Пенсія українців залежить від трьох показників: зарплати працівника, стажу та показника середньої заробітної плати по Україні, який застосовується при обчисленні пенсії. Середня зарплата зростає з кожним роком, тому пенсії українців повинні "осучаснюватись". Однак останній раз таке "осучаснення" відбулося в 2012-му році, але із застосуванням показника середньої заробітної плати по Україні за 2007 рік (1197,91грн.). За цей час середня зарплата по Україні, яка застосовується при обчисленні пенсії, зросла до 3764,4 грн., або більше ніж в 3 рази. В результаті 2/3 пенсій навіть не досягають розміру прожиткового мінімуму. Перерахунок пенсій, який пропонує уряд, ліквідує цей дисбаланс.
   При перерахунку пенсій пропонується застосовувати відсоток вартості одного року страхового стажу 1,0. З жовтня 2008 року при перерахунку пенсій законодавство передбачає застосування показника 1,35%. Однак жодного разу цей показник для всіх пенсіонерів в повній мірі не застосовувався. Та головне, що нинішня зміна (тобто зменшення цього показника) жодним чином не погіршує, а навпаки, у більшості випадків покращує умови перегляду пенсій для тих, хто зараз перебуває на заслуженому відпочинку. Кінцева сума перерахованої пенсії залежить від двох показників – вартості страхового стажу і показника середньої заробітної плати. Зменшуючи коефіцієнт, уряд одночасно пропонує підвищити розмір середньої заробітної плати,який використовується при обчисленні пенсій. Він буде однаковим для пенсіонерів, яким нараховується пенсія в цьому році і тим, кому вона перераховується (тобто для тих, хто вже перебуває на заслуженому відпочинку).
   У результаті пенсії будуть перераховані, тобто підвищені, у близько 5,6 мільйонів українців (всього в Україні 11,9 мільйона пенсіонерів). Частина пенсіонерів після "осучаснення" будуть отримувати вдвічі більше.
   Надалі базовий показник зарплати для розрахунку пенсій буде автоматично збільшуватися за ставкою, що становитиме щонайменше ½ від темпів росту середньої зарплати по Україні. З 1 січня 2018 року мінімальна пенсія становитиме 40 % від мінімальної зарплати.
   Окрім цього, Уряд пропонує вже з 1 жовтня, а не з 1 грудня, як передбачає бюджетний закон, переглянути мінімальну пенсію – вона зросте до 1 373 грн. В результаті зростання виплат цьогорічторкнеться майже 9 млн. з-поміж 11,9 млн. пенсіонерів.
   Також з жовтня цього року уряд пропонує скасувати 15-відсоткове зниження пенсій працюючим пенсіонерам. Із 2,3 млн. працюючих пенсіонерів зараз пенсії знижуються у 494 тис. Уряд пропонує, щоб ті, хто працює, отримували заробітну платню і пенсію у повному обсязі.
   ПРАВИЛА ПРИЗНАЧЕННЯ ПЕНСІЙ
   Чинна система призначення пенсій потребує вдосконалення. Оскільки існуючі в ній недоліки вже призвели до серйозних проблем. По-перше, це критичне для пенсійної системи співвідношення пенсіонерів і тих, хто має їх утримувати. На сьогодні в Україні нараховується близько 26,3 млн. осіб працездатного віку. З них зайняті лише 16,2 млн., а внески до Пенсійного фонду сплачує ще менша кількість.В результаті лише 12,8 млн. застрахованих осіб утримують 12 млн. нинішніх пенсіонерів. По-друге, Пенсійний фонд не має належних ресурсів для того, аби забезпечити гідний рівень пенсій. У 67% (8 млн.) пенсіонерів розмір страхової пенсії - на рівні прожиткового мінімуму. По-третє, нині нівельовано залежність розміру пенсії від сплачених внесків.
   Тому головна мета реформи чинної солідарної системи пенсійного забезпечення – стимулювати працююче населення до сплати єдиного внеску із легальної заробітної плати та визначити внутрішні джерела для того, аби солідарна система була самодостатньою.
   Пропонується зберегти право виходу на пенсію після досягнення чинного пенсійного віку. Одночасно встановлюються вимоги до тривалості страхового стражу. З 1 січня 2018 року пропонується встановити наступні правила:
   Пенсія за віком в 60 років
   Пенсія за віком у 60 років буде призначатися за наявності страхового стажу 25 років. Кожні 12 місяців вимога до розміру страхового стажу буде збільшуватись на 1 рік. І в 2028 році, аби отримати пенсію за віком, необхідно буде мати 35 років страхового стажу.
   Для стимулювання продовження роботи після досягнення пенсійного віку пропонується залишити чинну систему доплати (бонусу) за більш пізній вихід на пенсію – 0,5% від нарахованої пенсії за кожен додатковий місяць страхового стажу (або 6% за рік). У випадку ж виходу на пенсію з відстрочкою понад 5 років такий бонус становитиме 0,75% від нарахованої пенсії за кожен місяць страхового стажу після досягнення 60-річного віку (або 9% за рік)
   Якщо в 60-річної особи не буде зазначеної тривалості страхового стажу, вона має право обрати – допрацювати необхідну кількість років або придбати необхідну тривалість страхового стажу для призначення пенсії у віці від 60 до 63 років.
   Ці правила діятимуть з врахуванням перехідного періоду підвищення пенсійного віку жінкам
   Пенсія за віком в 63 роки
   У 63 роки пенсія за віком, як для чоловіків, так і для жінок, призначатиметься у разі наявності страхового стажу тривалістю від 15 до 25 років. Кожні 12 місяців вимога до кількості страхового стажу збільшуватиметься на 1 рік до досягнення в 2028 році 25 - 35 років страхового стажу.
   Якщо в 63-річної особи не буде зазначеної тривалості страхового стажу, вона має право обрати – допрацювати необхідну кількість років або придбати необхідну тривалість страхового стажу для призначення пенсії у віці від 63 до 65 років.
   Пенсія за віком в 65 років
   Починаючи з 1 січня 2019 року, особи в яких страховий стаж складатиме 15 років, пенсія за віком призначатиметься в 65 років.
   Особи, в яких відсутній страховий стаж (загальний) тривалістю 15 років, матимуть право на призначення державної соціальної допомоги, після досягнення 65 років за сукупним доходом сім'ї.
   КОМПЕНСАЦІЯ СТРАХОВОГО СТАЖУ
   Якщо у особи, яка претендує на пенсію за віком, немає достатньої кількості років страхового стражу, вона має право його компенсувати. Обмежень щодо кількості років стажу, які може компенсувати особа становитиме 5 років. Сума, яку необхідно сплатити, вираховується так:
   Чому доцільно компенсувати страховий стаж, якщо існуючого не вистачає для призначення пенсії, а не витрачати відкладені гроші? Пенсія за віком призначається по життєво. Тобто, сплачена сума може бути значно меншою, ніж гроші, які доведеться витрачати на своє утримання самостійно.
   Чому доцільно компенсувати страховий стаж якомога раніше?
   Щороку сума, яку потрібно буде сплатити за кожний куплений рік страхового стражу буде збільшуватись відповідно до зростання мінімальної заробітної плати.
   СПЕЦІАЛЬНІ РЕЖИМИ ПЕНСІЙ
   Нині у системі пенсійного забезпечення України, крім страхових пенсій, існує ще один вид пенсійних виплат – так звані спеціальні пенсії. Право на них, а також порядок призначення і виплати визначаються окремими законами. Зокрема, право на спеціальні пенсії мають депутати, державні службовці, судді, прокурори, службовці органів місцевого самоврядування, науковці. Спеціальні пенсії, як правило, виплачуються у підвищеному розмірі порівняно зі страховими пенсіями.
   Свого часу така система запроваджувалася, як своєрідна компенсація за низький рівень заробітної плати у відповідних категорій працівників. Однак з моменту запровадження спеціальних пенсій умови оплати праці таких працівників значно покращилися. Тож, відповідно, логічним кроком є скасування і чинних привілеїв у призначенні пенсій. Зокрема, після підвищення заробітної плати суддям, державним службовцям цілком логічним виглядає питання ліквідації інших пільг і перехід до загальних страхових принципів. Тому уряд пропонує запровадити єдині підходи до призначення пенсій, коли враховується не професія, а лише рівень заробітної плати і страховий стаж.
   Спеціальні пенсії, які вже призначені, будуть виплачуватися і надалі. Зміни стосуватимуться лише пенсіонерів, які виходитимуть на пенсію після набрання чинності відповідного закону.
   З 1 січня 2018 року також скасовується право на призначення пенсій за вислугу років для працівників освіти, охорони здоров`я, соціального захисту та інших. Пенсії за вислугу років призначатимуться лише військовослужбовцям.

 
Допомога дітям померлого годувальника

   Законом України від 07.02.2017 року № 1836-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо надання допомоги дітям померлого годувальника», який набрав чинності 5 березня 2017 року, передбачено виплату щомісячної допомоги на дітей померлого годувальника. Порядок призначення державної соціальної допомоги дітям померлого годувальника визначено постановою Кабінету Міністрів України від 18.08.2017 №611 (набрала чинності 31 серпня поточного року).
    1. Кому виплачується допомога?
    Допомога виплачується на дітей померлого годувальника, який на день смерті не мав страхового стажу, необхідного для призначення пенсії у зв'язку з втратою годувальника. Допомога виплачується до досягнення дитиною повноліття одному з батьків або законному представнику дитини.
    2. Який розмір допомоги?
    Розмір державної соціальної допомоги на дітей померлого годувальника встановлюється виходячи з розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність: на одну дитину – 100% (1312 грн.); на двох дітей – 120% (1574,40 грн.), на трьох і більше дітей - 150% (1968 грн.).
    3. З якого часу призначається допомога та на який період?
    Державна соціальна допомога призначається на дітей померлого годувальника з дня звернення.
    Якщо звернення про призначення допомоги надійшло не пізніше 12 місяців з дня смерті годувальника, допомога призначається з дня, що настає за днем смерті годувальника (але не раніше дня набрання чинності змін до Закону) .
    Крім того, особам, які протягом трьох місяців з дня набрання чинності вказаною вище постановою (тобто до 30 листопада 2017 року) звернуться за призначенням державної соціальної допомоги дитині померлого годувальника, допомога буде призначена з дня набрання чинності Закону (з 5 березня 2017 року), але не раніше дня, що настає за днем смерті годувальника.
    Державна соціальна допомога призначається до досягнення дитиною 18 років.
    Дітям, які навчаються за денною формою навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах (у тому числі у період між завершенням навчання в одному із зазначених навчальних закладів та вступом до іншого або у період між завершенням навчання за одним освітньо-кваліфікаційним рівнем та продовженням навчання за іншим за умови, що такий період не перевищує чотирьох місяців), допомога призначається до закінчення ними навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення 23 років. На дітей-сиріт допомога призначається до досягнення 23 років незалежно від факту навчання.
    4. Куди необхідно звернутися для оформлення допомоги на дітей померлого годувальника та які документи надати?
    Для призначення соціальної допомоги дітям померлого годувальника необхідно звернутися до управління соціального захисту населення за місцем проживання (реєстрації). Одним з батьків дитини або її законним представником, а у разі досягнення повноліття – безпосередньо дитиною померлого годувальника подаються:
   - заява за формою, встановленою Мінсоцполітики;
   - копія свідоцтва про народження дитини;
   - копія паспорта громадянина України особи, якій призначається соціальна допомога, з пред'явленням оригіналу;
   - копія довідки (за наявності) про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податку особи, якій призначається допомога, з пред'явленням оригіналу;
   - копії документів, що засвідчують родинні зв'язки члена сім'ї з померлим годувальником (за наявності);
   - копія свідоцтва про смерть годувальника або рішення суду про визнання його безвісті відсутнім чи оголошення його померлим з пред'явленням оригіналу;
   - довідки загальноосвітніх навчальних закладів системи загальної середньої освіти, професійно-технічних, вищих навчальних закладів про навчання дитини за денною формою навчання (у разі продовження навчання дитини віком від 18 до 23 років).

 

   1 вересня 2017 року з нагоди Дня Знань директор Департаменту соціального захисту населення Полтавської облдержадміністрації Л.В. Корнієнко відвідала вихованок Новосанжарського дитячого будинку-інтернату та привітала дівчаток зі святом. Шкільне приладдя та солодощі стали гарним подарунком вихованкам.