Офіційний веб-сайт
  Департамент соціального захисту населення
Полтавської обласної державної адміністрації

Людям із порушенням зору
 

Новини

 
До Дня чорнобильської трагедії розпочато виплату разової адресної допомоги за кошти обласного бюджету


   Майже 38 років тому життя України та її прийдешніх поколінь розділилось на «до» і «після», адже 26 квітня 1986 року сталась найбільша в історії катастрофа в ядерній енергетиці - аварії на Чорнобильській АЕС.
   З того дня змінилось багато, але ті жахливі наслідки, завдане екологічне лихо та людські жертви вже не поправні та не можуть бути забутими.
   У грудні 2016 року Генеральна Асамблея ООН проголосила 26 квітня Міжнародним днем пам'яті про Чорнобильську катастрофу. Щодня в цей день проходять пам'ятні заходи, виставки та інформаційні хвилинки про Чорнобильську трагедію.
   Натомість, враховуючи важливість забезпечення соціальної підтримки для уразливих категорій громадян та постраждалого населення, в рамках Комплексної програми соціального захисту населення Полтавської області передбачена виплата разової адресної допомоги за рахунок коштів обласної програми.
   Майже 6,9 млн.грн буде спрямовано на допомогу дружинам (чоловікам) померлого громадянина, смерть якого пов'язана з Чорнобильською катастрофою (1735 осіб) та 7 сімʼям, у складі яких є діти з інвалідністю, інвалідність яких повʼязана з наслідками Чорнобильської катастрофи.
   Розмір допомоги на кожну особу складає 4 тис. грн.
   Виплата коштів буде здійснюватися з 15 квітня на поточний рахунок, відкритий в установі уповноваженого банку або через виплатні обʼєкти АТ "Укрпошта" за місцем проживання.
   Завдяки системній роботі органів соціального захисту населення, всі необхідні нарахування проведено на основі наявних баз даних без необхідності додаткового звернення отримувачів.

 
Дайджест #Соціальні_послуги 2024: Соціальна послуга стаціонарного догляду


   Одне з головних завдань сфери соціального захисту – забезпечити громадян своєчасною, доступною, якісною підтримкою, побудувати систему надання соціальних послуг та здійснення соціальної роботи, наближену до кращих світових практик. В першу чергу у фокусі уваги, особливо в період воєнного стану, перебувають особи похилого віку та особи з інвалідністю, які втратили здатність до самообслуговування та потребують стороннього догляду.
   У більшості випадків, це одиноко проживаючі особи, які не мають рідних для забезпечення їм необхідного догляду та побуту.
   Наразі в області значно зросла потреба у соціальній послузі стаціонарного догляду, що передбачає комплекс соціальних та реабілітаційних заходів, що здійснюється згідно з індивідуальним планом протягом робочого дня суб’єкта, що надає соціальну послугу, і спрямований на створення умов забезпечення життєдіяльності осіб, які втратили/не набули здатність до самообслуговування, з наданням їм місця проживання.
   Що перебачає послуга?
   Основні заходи, що складають зміст соцпослуги стаціонарного догляду, передбачають:
   - забезпечення умов для стаціонарного перебування, харчуванням;
   - допомога у дотриманні особистої гігієни, самообслуговуванні;
   - спостереження за станом здоров’я та організація надання медичної допомоги, у тому числі відповідно до призначень лікарів;
   - надання реабілітаційних послуг відповідно до індивідуальних програм реабілітації;
   - організація денної зайнятості та дозвілля, психологічна підтримка.
  
   Хто та як може її отримати?
   Особи похилого віку, які втратили здатність до самообслуговування;
   Особи з інвалідністю, в тому числі із стійкими інтелектуальними та/або психічними порушеннями, які потребують стороннього догляду, побутового обслуговування, медичної допомоги та яким не протипоказане надання соціальної послуги стаціонарного догляду.
   діти з інвалідністю віком від 4 до 18 років з порушеннями фізичного, інтелектуального розвитку та психічними розладами, які за станом здоров’я потребують стороннього догляду, побутового обслуговування, медичної допомоги, освітніх послуг, комплексу реабілітаційних заходів.
   Для прийняття відповідного рішення про надання соціальної послуги необхідно необхідно звернутись до органу соціального населення за місцем проживання (перебування) особи, що потребує такої соціальної послуги. Подати заяву на отримання послуги заявник може особисто або через законного представника, шляхом відправлення документів поштою (рекомендованим листом).
  
   Де отримати послугу в Полтавській області?
   Надання вказаної послуги в області забезпечують 14 будинків-інтернатів системи соціального захисту населення та 11 відділень стаціонарного догляду територіальних центрів соціального обслуговування, центрів надання соціальних послуг, в яких проживають 2,2 тис. підопічних.
   За період воєнного стану до стаціонарних закладів влаштовано близько 1 тис. осіб, з них 260 внутрішньо переміщених.
   У квітні до стаціонарних відділень Диканської, Градизької та Пирятинської територіальних громад влаштовано 12 евакуйованих осіб похилого віку, осіб з інвалідністю з Донецької області.
   Всі установи та заклади області, які внесені до Реєстру надавачів соціальних послуг і в тому числі надають соціальні послуги стаціонарного догляду Ви знайдете на інтерактивній карті яка працює в тестовою режимі за посиланням
   https://www.google.com/maps/d/embed?mid=1xUj8WWLq6u7HS6QAdhzkEACGba1UUyQ
  (блок відділення стаціонарного догляду)

 
Державна соціальна допомога на дитину померлого годувальника


   В умовах воєнного стану надзвичайно важливим є питання надання всебічної підтримки сім’ям з дітьми. Особливої уваги потребують діти, які втратили одного з батьків.
   З боку держави матеріальна підтримка дітей, які втратили годувальника, забезпечується шляхом призначення та виплаті їм пенсії у зв’язку з втратою годувальника або державної соціальної допомоги відповідно до Закону України ,,Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю” у разі відсутності права на отримання пенсії.
   Державна соціальна допомога дитині померлого годувальника призначається незалежно від страхового стажу, набутого померлим на дату смерті, та виплачується у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, а саме:
   - на одну дитину - 100 % (2361 грн),
   - на двох дітей – 120 % (2833,20 грн),
   - на трьох і більше дітей – 150% (3541,50 грн).
  
   12 березня 2024 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 279, якою врегулювано питання підвищення розміру державної допомоги також на дітей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України з числа осіб, які добровільно брали участь у здійсненні заходів, необхідних для забезпечення оборони України, та не входили до складу добровольчих формувань територіальних громад.
   Тобто з 1 квітня 2024 року дітям, батьки яких загинули (пропали безвісти), померли внаслідок поранення, каліцтва, контузії або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в АТО/ООС, у здійсненні заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією рф проти України з числа, зокрема, військовослужбовців, добровольців Сил територіальної оборони, осіб, які перебували у складі добровольчих формувань, розмір допомоги становить 7800 гривень. Якщо державна соціальна допомога призначені на двох і більше дітей розмір допомоги встановлюється у розмірі по 6100 гривень, на кожну дитину.
  

 
Проведені нарахування та фінансування державних соціальних допомог за квітень 2024 року


   Забезпечення вчасного нарахування та виплати державних соціальних допомог перебуває на постійному контролі Департаменту соціального захисту населення Полтавської обласної військової адміністрації.
   Майже 72 тисячі мешканців області отримують виплату державних соціальних допомог у березні 2024 року на загальну суму 187,2 млн грн.
   Щомісячно в області проводяться нарахування та виплата 17 видів допомог, з яких отримують:
   - щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею;
   - державної допомоги у звʼязку з вагітністю та пологами, допомоги при народженні дитини, допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, допомоги на дітей одиноким матерям, допомоги при усиновленні дитини, допомоги на дітей, хворих на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, яким не встановлено інвалідності;
   - державної соціальної допомоги малозабезпеченим сімʼям;
   - державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію;
   - державної соціальної допомоги на догляд;
   - тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме;
   - тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату;
   - допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сімʼях;
   - державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства;
   - державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сімʼях;
   - оплати послуг патронатного вихователя, виплата соціальної допомоги на утримання дитини в сімʼї патронатного вихователя;
   - відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років "муніципальна няня"
   Виплата державних соціальних допомог здійсненна у спосіб, зазначений одержувачами у заяві, а саме:
   - 4 квітня 2024 року – на карткові рахунки через банківські установи (для 87% одержувачів);
   - з 5 по 25 квітня2024 року - за місцем проживання через виплатні обʼєкти АТ «Укрпошта» згідно графіку доставки.
  

 
Мінре інформує: Розпочався прийом заявок до Реєстру збитків для України


   02 квітня 2024 року на сайті Реєстру збитків, завданих агресією російської федерації проти України (RD4U), оголошено про відкриття прийому заяв про відшкодування збитків, спричинених російською агресією.
   Реєстр збитків є єдиним міжнародним інструментом для фіксації шкоди, завданої внаслідок повномасштабного вторгнення рф в Україну. А також – першим компонентом компенсаційного механізму, метою якого є забезпечення репарацій для постраждалих від війни.
   Реєстр прийматиме заяви від людей, бізнесу та держави Україна стосовно понад 40 категорій шкоди.
   Зокрема, з 2 квітня 2024 року розпочнеться прийом заяв в одній категорії – пошкодження або знищення житлової нерухомості.
   З перших днів можливість подання заяв до Реєстру матимуть ті, хто звертався із заявою про пошкоджене чи знищене майно за програмою єВідновлення, зафіксував шкоду в Реєстрі знищеного та пошкодженого майна й отримав Акт огляду від місцевої влади. Але вже за кілька тижнів подати заяву зможе кожен власник зруйнованого житла, в тому числі й на тимчасово окупованих територіях.
   Інші категорії будуть запущені протягом року. Категорії заяв від осіб, які найбільше постраждали від війни, а також заяв, пов’язаних із пошкодженням або руйнуванням об’єктів критичної інфраструктури України, відкриються через кілька місяців.
   Подати заяву до Реєстру можна через мобільний застосунок Дія. Докладніше з порядком подачі заяв можна ознайомитися за посиланням https://rd4u.coe.int/uk/claims-and-process?fbclid=IwAR3J1-Sn4K6LeEOBLhhWwdeBt9__II6028LcBDIej_aPpsv7APFk1wFQQSw_aem_Abmko6WB-Y57iTQWjlNtDiFZJ2HVerssU8GtlgF4OLenue-4RHI4SZXFoFA_Ia3jsYJot--5sIm-_19bLidg38jq#%7B%22387293%22:[0]%7D
  

 
З 1 квітня змінили умови завезення гуманітарної допомоги!


   Відтепер декларацію про перелік товарів, що визначаються гуманітарною допомогою формується тільки онлайн — в автоматизованій системі реєстрації гуманітарної допомоги АС ГД https://good.gov.ua . Дані в систему можуть вносити лише отримувачі допомоги.
   Для того, аби мати можливість завозити гуманітарні вантажі необхідно:
   ⚡️зареєструватися в системі як отримувач допомоги;
   ⚡️ створити декларацію на гуманітарний вантаж з переліком того, що ви завозите;
   ⚡️ ввезти вантаж в Україну і допильнувати, щоб в АС ГД вірно відобразило дату митного оформлення. Для підстрахівки радимо мати при перетині кордону роздруковану декларацію з системи ( 2 шт.), щоб у разі затримок в роботі системи пройти кордон, а також мати паперову декларацію з відміткою про перетин кордону для вашої бухгалтерії;
   ⚡️ якщо в декларації ви писали дані про вантаж згорнуто «товари медичного призначення, 13 палет 10 тонн», а по факту у вас бандажі, шини, турнікети, то треба зробити інвентаризацію і деталізувати дані по вантажу. Радимо так робити у випадках, коли ви наперед не знаєте точну номенклатуру чи кількості отриманої допомоги, або якщо можливі недогрузи чи пересорти;
   ⚡️ перевірити ввезений вантаж та розприділити її між тими, хто її потребує;
   ⚡️ розподілити вантаж між набувачами, передати його і отримати підтвердні документи - листи і акти прийому передачі з печатками з кодом ЄДРПОУ отримувача;
   ⚡️ при передачі допомоги набувачам військовослужбовцям потурбуйтеся щоб в акті прийому передачі окрім ПІБ, ІПН, паспортних даних, були номер війського квитка і дані посвідчення УБД ( номер/дата). Без УБД необхідно сплатити з всієї переданої допомоги 19,5% податку ( на жаль діюча норма);
   ⚡️ при передачі медичної допомоги хворим фізособам, або тим які мають інвалідність потурбуйтеся, щоб окрім акту передачі приймання про отримання з ПІБ і ІПН отримувача чи його представника ( першого ступеня споріднення) у вас був медичний документ ( рецепт, консультаційне заключення, виписка з історії хвороби), в якому буде прописано те що ви передаєте і співпадали назва і дозування, а сумарна кількість переданого співпадала з прописаним в меддокументах. У разі передачі засобів гігієни памперси/пеленки/вологі серветки, фільтрів до апаратури чи інших витратних матеріалів це теж має бути підтверджено. У разі відсутності такого підтвердження необхідно буде сплатити податок 19,5% від вартості усієї переданої допомоги;
   ⚡️ у разі передачі допомоги фізособам з статусом ВПО потурбуйтеся щоб в акті прийому передачі окрім ПІБ, ІПН, паспортних даних, були дані які підтверджують статус ВПО. Без цього необхідно буде сплатити з усієї переданої допомоги 19,5% податку;
   ⚡️ кожного місяця до 15 числа наступного за датою отримання чи розподілу допомоги вам необхідно подати звіт в автоматизованій системі реєстрації гуманітарної допомоги АС ГД https://good.gov.ua звіт подається наростаючим підсумком до повної роздачі вантажу;
   ⚡️ звіт можна подавати як в самій системі так і в паперовому вигляді. Автоматизована затяжка даних з облікових програм отримувачів допомоги наразі не є реалізована. Всі дані окрім даних з декларацій/інвентаризацій необхідно вносити вручну;
   ⚡️ після подання звіту перевірте чи ваші дані збереглися в системі. Рекомендуємо раз на місяць перевіряти збереження даних . У разі виявлення втрати будь яких даних негайно фіксувати інцедент через гарячу лінію АС ГД +380 (44) 494 19 10.
   ❗️ВАЖЛИВО! Якщо впродовж 90 днів з дати внесення інформації про митне оформлення, не поданий звіт про отримання і розподіл чи залишок нерозподіленої гуманітарної допомоги, то гуманітарна допомога вважатиметься використаною не за цільовим призначенням, організація отримувач буде заблокована в системі АС ГД і відносно організації буде розпочата перевірка в тому числі на предмет розкрадання гуманітарної допомоги.
  

 
Державні соціальні допомоги: інфовісники Департаменту

Соціальна допомога – це одна з основних форм підтримки осіб, чиє матеріальне становище не відповідає загальноприйнятому рівню забезпечення або є нижчим межі забезпеченості, визначеної законодавством. Державна допомога (грошова виплата) - це гарантований державою рівень матеріальної підтримки громадян, який надається відповідно до категорії.
   Департаментом соціального захисту населення облвійськадміністрації забезпечується системна робота щодо забезпечення реалізації в області державних соціальних програм та надання відповідної підтримки уразливим категоріям громадянам.
   Зокрема, для посилення інформаційно-роз’яснювальної роботи на місцевому рівні , Департаментом розроблено 15 пам’яток щодо основних видів державних соціальних допомог та компенсацій, які можуть отримати сім’ї, особи з інвалідністю та похилого віку за кошти державного бюджету.
   Електронну версію завантажити можна за лінком https://drive.google.com/drive/folders/1kCB7LVwCu1el3-sypM2_kLFLOcesbd8I, а в подальшому використовувати в роботі. Електронна тека в подальшому буде оновлюватись та поповнюватись, тому збережіть посилання, щоб не загубити корисну інформацію.
  

 
Відбулося чергове засідання регіональної комісії з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та інших категорій громадян

Відбулося чергове засідання регіональної комісії з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та інших категорій громадян. Головував заступник начальника Полтавської ОВА Володимир Василенко.
   Розглянули 27 заяв і відповідних справ жителів області. За підсумками регіональна комісія прийняла рішення про видачу заявникам посвідчень відповідних категорій.
  Зокрема 6 посвідчень – учасникам ліквідації наслідків аварії, 2 посвідчення – потерпілим від Чорнобильської катастрофи, 7 – дружинам померлих учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, смерть яких пов’язана з наслідками Чорнобильської катастрофи та 2 – дітям, які потерпіли від Чорнобильської катастрофи.
  
   Ухвалили рішення щодо повторної видачі 5 посвідчень у зв’язку із непридатним станом бланку або зміною прізвища заявником.
   Також розглянули питання та ухвалили рішення про внесення 5 записів до посвідчень учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, у зв’язку зі зміною групи інвалідності або продовження терміну інвалідності.
  

 
Коаліція 1325 – перші кроки партнерства

Вчора, 2 квітня відбулась перша польова зустріч потенційних партнерів Коаліції 1325 Полтавщина – неформального об’єднання проактивних громадських організацій, готових об’єднати зусилля для реалізації в області завдань Резолюції Ради Безпеки ООН 1325 «Жінки, мир, безпека».
   Зустріч стала черговим етапом на шляху до створення Коаліції, після проведення широкого анкетування зацікавлених стейкхолдерів та в першу чергу мала за мету знайомство партнерів, визначення географічного покриття їх активностей, а також фокусу проектної діяльності в контексті завдань Стратегічних та Операційних цілей Національного Плану.
   Також в межах зустрічі були обговорені організаційні моменти, комунікативна рамка та пропозиції до установчих документів, які будуть визначати засади партнерства та взаємодію сторін, а саме Меморандуму та Регламенту Коаліції.
   В подальшому всі потенційні партнери, серед яких і представники правоохоронних інституцій, структурних підрозділів ОВА та наукових установ отримають відпрацьованих драфт-меморандуму.
   Також вітаємо всіх з чудовим початком, дякуємо за активність, та готуємось до широкої зустрічі партнерів і урочистого підписання Меморандуму, яке попередньо заплановане на 24.04.2024 на 13:25.
   Нагадуємо, що Коаліція 1325 Полтавщина має офіційну сторінку в мережі Facebook https://www.facebook.com/1325poltavaregion, для відслідковування новим запроваджені пошукові теги #1325Полтавщина та #1325PoltavaRegion.
   Довідково: Резолюція Ради Безпеки ООН 1325 “Жінки, мир, безпека” – рамковий документ наголошує на важливій ролі жінок у запобіганні і врегулюванні конфліктів та в розбудові миру, а також закликає держави-члени забезпечити більш активну участь жінок на всіх рівнях прийняття рішень в національних, регіональних і міжнародних інститутах, у механізмах запобігання, управління та вирішення конфліктів.
  

 
Департамент інформує: державна допомога на дітей одиноким матерям

Кожна дитина заслуговує на родину, адже саме сім’я є найбільшою цінністю суспільства та має змогу для всебічного розвитку особистості та суспільства.
   Відповідно до чинного законодавства державна має створити всі необхідні умови для розвитку материнства та батькiвства, а також забезпечити підтримку особам, які змушені виховувати дітей самостійно.
   Одинокі матері/батьки, які не перебувають у шлюбі та самостійно виховують дітей, мають право на отримання грошової допомоги від держави.
   Допомога на дітей одиноким матерям призначається незалежно від одержання на дітей інших видів допомоги.
  
   Які категорії мають право на допомогу?
   - одинокі матері (які не перебувають у шлюбі);
   - одинокі усиновителі, якщо у свідоцтві про народження дитини відсутній запис про батька дитини або запис про батька (матір) проведено в установленому порядку державним органом РАЦС за вказівкою матері (батька, усиновлювача) дитини.
   - мати (батько) дітей у разі смерті одного з батьків, які не одержують на них пенсію в разі втрати годувальника, соціальну пенсію або державну соціальну допомогу дитині померлого годувальника.
  
   Як розраховується розмір допомоги?
   Розмір допомоги визначається, як різниці між 100% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку і середньомісячним сукупним доходом сім’ї в розрахунку на одну особу за два квартали, що передують місяцю, який передує місяцю звернення за призначенням допомоги.
   У 2024 році прожитковий мінімум для дітей віком:
   - до 6 років –2563 грн.;
   - від 6 до 18 років – 3196 грн.;
   - від 18 до 23 років (за умови навчання за денною формою) - 3028 грн.
   Розмір допомоги перераховується з дня досягнення дитиною відповідного віку без необхідності додаткового звернення.
   На який період призначається допомога?
   Допомога призначається на 6 місяців з місяця звернення та виплачується щомісяця по місяць досягнення дитиною 18-років (за умови навчання за денною формою - до закінчення навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення 23 років).
   Які документи необхідно подати для призначення допомоги?
   Для призначення допомоги заявник, особа якого посвідчується паспортом, подає:
   - заяву та декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів державної соціальної допомоги, за затвердженими формами;
   - витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження дитини (довідка про народження) із зазначенням підстави для внесення відомостей про батька дитини до актового запису про народження дитини відповідно до абзацу першого частини першої статті 135 Сімейного кодексу України;
   - копію свідоцтва про народження дитини.
   - копію рішення про усиновлення (для усиновлювачів).
   У разі смерті одного з батьків, подається копія свідоцтва про смерть одного з подружжя та довідка про неодержання на дітей пенсії в разі втрати годувальника або соціальної пенсії.
   Інформацію про доходи сім’ї управління соцзахисту населення отримують самостійно від Державною податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування.
   У разі зазначення в декларації доходів, інформацію про які не можливо отримати на запити управління – додатково подається довідка про доходи.
  
   Куди подавати документи? Заявник може звернутись до:
   - уповноваженої посадової особи територіальної громади,
   - ЦНАП,
   - управління соціального захисту населення в містах обласного значення.
   - через портал ,,Дія”.
  
   ВАЖЛИВО! Особливості призначення допомоги.
  
   Допомога не призначається якщо у складі сім’ї є працездатні особи, які досягли 18-річного віку на початок періоду, за який враховується дохід та не працювали, не проходили військову службу, не проводили підприємницьку діяльність, не навчались, не перебували на обліку в центрі зайнятості сумарно більше ніж 3-місяці протягом періоду за який враховується дохід.
   Це не стосується осіб:
    які сплатили або за яких сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ), у розмірі не менше від мінімального сумарно протягом трьох місяців;
    доглядали за дітьми до 3-х років або до 6 років, на підставі висновку ЛКК, за тяжкохворими дітьми, яким не встановлено інвалідність, за дітьми з інвалідністю, за особами з інвалідністю 1 групи, 2 групи внаслідок психічного розладу, за особами, які досягли 80-річного віку, надавали соціальні послуги з догляду.
  
   Допомога може бути призначена не більше ніж на два 6-місячних періоди, якщо:
    у складі сім’ї є дитина з інвалідністю або особа з інвалідністю, яка згідно з випискою з акта огляду МСЕК потребує постійного стороннього догляду;
    відсутність будь-яких джерел для існування пов’язана з тривалою хворобою (не менше ніж три місяці підряд) одного або кількох працездатних членів сім’ї, підтвердженою висновком ЛКК закладу охорони здоров’я.
   Крім того, допомога призначається, незалежно від факту сплати ЄСВ:
    у разі якщо така особа протягом періоду, за який враховуються доходи, отримувала допомогу по частковому безробіттю відповідно до статті 47 Закону України “Про зайнятість населення”;
    у зв’язку з наявною заборгованістю роботодавця із сплати ЄСВ.
  
   УМОВИ за яких допомога одиноким матерям не призначається
   Рішення про призначення допомоги приймається з урахуванням майнового стану сім’ї.
   Допомога не призначається, зокрема, якщо члени сім’ї:
   - протягом 12 місяців перед зверненням здійснили купівлю, оплатили послуги (крім медичних, освітніх, житлово-комунальних послуг в межах соціальних норм) на суму, понад 50 тис. грн. При цьому, допомога призначається у разі купівлі житла протягом 6 місяців після продажу іншого, що було єдиним житловим приміщенням у власності особи, доходи від такого продажу не враховуються до доходу сім’ї;
   - мають на депозитному банківському рахунку (рахунках) кошти у загальній сумі, що перевищує 100 тис. грн, про що зазначається в декларації;
   - мають у власності другу квартиру (будинок), крім житла, розташованого на території де ведеться бойові дії, тимчасово окупованих територіях, житла непридатного для проживання, житла, отриманого дитиною-сиротою, дитиною, позбавленою батьківського піклування за рахунок державного чи місцевого бюджету; житлових приміщень у гуртожитках; житла, яке належить на правах спільної сумісної або часткової власності; житла, на яке оформлено право на спадщину, за умови, що жодне із житлових приміщень, яке перебуває у власності сім’ї, не здається в оренду.
   При цьому допомога призначається багатодітним сім’я у власності, яких є друга квартира (будинок), за умови, що загальна площа такого житла не перевищує 13,65 кв. метра на одного члена сім’ї та додатково 35,22 кв. метра на сім’ю;
   - у власності сім’ї є більше ніж один транспортний засіб, що підлягає державній реєстрації, з дати випуску якого минуло менше ніж 15 років (крім мопеда, причепа, транспортних засобів, отриманих безоплатно чи придбаних на пільгових умовах через органи соцзахисту населення, транспортних засобів, придбані батьками - вихователями дитячих будинків сімейного типу).
  

 
УВКБ ООН провели воркшоп для партнерів з питань захисту постраждалого населення

Підтримка міжнародних організацій стала тим ключовим інструментом, який допоміг України не лише вистояти проти ворога в перші дні війни, а й забезпечив швидке реагування на потреби постраждалого населення.
   Сьогодні допомога партнерів є вкрай важливою в першу чергу у забезпеченні інтеграційних та адаптаційних процесів для всіх категорій громадян, а особливо з числа уразливих категорій, таких як: ВПО, члени сімей загиблих, особи з інвалідністю та похилого віку, сім’ї з дітьми.
   В межах діяльності Координаційного центру підтримки цивільного населення, Полтавська область має тісне партнерство усіма UN-організаціями, що дозволяє забезпечувати нагальні потреби в гуманітарній допомозі, вдосконалювати та розвивати сервіси, реалізовувати грантові проєкти спрямовані на підвищення спроможності територіальних громад.
   26 березня у Полтаві відбувся воркшоп з питань захисту організований Агентством ООН у справах біженців (УВКБ ООН/UNHCR) для партнерських організацій, участь в якому взяли представники облвійськадміністрації та Координаційного центру.
   Захід відкрив голова Офісу УВКБ ООН у Дніпрі Октавіан Мохореа, який підтвердив подальші наміри Агентства підтримувати постраждале населення як країни в цілому, так і Полтавської області зокрема.
   Під час воркшопу координатори кластерів з питань безпеки (Protection), координації місць тимчасового перебування (СССМ) та вирішення житлових питань (Shelter) озвучили update щодо гуманітарних потреб та планів гуманітарного реагування на 2024 рік.
   Заступник начальника управління Департаменту соціального захисту населення облвійськадміністрації Микола Приймак представив присутнім особливості забезпечення надання соціальних послуг постраждалому населенню в умовах воєнного стану, успіхи взаємодії з міжнародними партнерами в межах реалізації проєктів та ініціатив, а також потреба в підтримці тергромад в розбудові і соціальних послуг.
   Відповідно до програми, учасники – представники 8 UN-партнерських громадських та благодійних організацій важливі кейси соціальної підтримки, використання соціальних паспортів та діяльність рад з питань ВПО, а також довгострокових сталих рішень для розвитку тергромад.
   Дякуємо всім партнерам за постійну комунікацію та співпрацю.