Офіційний веб-сайт
  Департамент соціального захисту населення
Полтавської обласної державної адміністрації

Людям із порушенням зору
 

Новини

 
До уваги осіб, які хочуть працювати на державній службі та відновлювати країну!


   У цьому розділі ви знайдете всю необхідну інформацію та дізнаєтеся, як долучитися до Резерву працівників державних органів для роботи на деокупованих територіях України (далі - Резерв) та, надалі, мати можливість стати державним службовцем.
   Постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2023 року № 524 «Про реалізацію експериментального проекту щодо створення резерву працівників державних органів для роботи на деокупованих територіях України» (зі змінами) затверджено Порядок його реалізації.
   Мета та завдання Резерву
   Метою створення резерву є забезпечення районних, обласних військових адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів, інших державних органів, які утворені або відновили роботу на деокупованих територіях України, персоналом для практичного виконання завдань і функцій держави на цих територіях.
   Резерв формується з громадян України, які відповідають вимогам до осіб, які претендують на вступ на державну службу, визначеним Законом України “Про державну службу”, та які виявили бажання працювати в державних органах на деокупованих територіях на посадах державної служби.
   Для автоматизації та цифровізації резерву функціонує інформаційно-комунікаційна система, що містить відомості про осіб, зарахованих до резерву. Технічним адміністратором системи є НАДС.
   • Зверніть увагу! З метою коректної подачі даних рекомендуємо заповнювати анкету на персональному комп’ютері, використовуючи браузер Chrome.
   • Практичні поради щодо заповнення анкети для зарахування до Резерву.
   Чому важлива робота в державних органах на деокупованих територіях?
   Державна служба – це робота на благо суспільства та задля добробуту кожного громадянина. А працювати в державних органах на деокупованих територіях – це шанс маленькими кроками творити великі зміни у своїй країні та наближати її перемогу. Це можливість зробити свій внесок у відновлення життя та благополуччя на деокупованих територіях.
   Службовці, які працюють в державних органах на деокупованих територіях, мають змогу своєю щоденною роботою будувати нове майбутнє для всієї країни. Адже це робота з високим рівнем особистої участі і відповідальності за прийняття рішень, що впливають на життя людей.
   Якщо ви розумієте важливість відновлення деокупованих територій, маєте необхідну кваліфікацію чи хочете спробувати свої сили на державній службі та усвідомлюєте рівень відповідальності цієї роботи – не зволікайте, долучайтеся до Резерву.
  
   Резерв працівників державних органів для роботи на деокупованих територіях України
   Національне агентство України з питань державної служби (nads.gov.ua)

 
Державні соціальні допомоги за липень 2024 року: проведені нарахування та фінансування


   Забезпечення вчасного нарахування та виплати державних соціальних допомог перебуває на постійному контролі Департаменту соціального захисту населення Полтавської обласної військової адміністрації.
  
   77,1 тисяча мешканців області отримують виплату державних соціальних допомог у липні 2024 року на загальну суму 173,2 млн грн.
  
   Щомісячно в області проводяться нарахування та виплата 17 видів допомог, з яких отримують:
   - допомогу при народженні дитини - 20,5 тис.осіб;
   - державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства - 18,6 тис.осіб;
   - компенсацію за пільгове забезпечення продуктами харчування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи - 8,9 тис. осіб
   - державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію та особам з інвалідністю - 6,6 тис осіб;
   - державну соціальну допомогу на догляд - 6,8 тис.осіб;
   - державну соціальну допомогу малозабезпеченим сімʼям - 6,1 тис. осіб;
   - допомогу на дітей, які виховуються у багатодітних сімʼях - 4,7 тис. осіб.
  

 
ЄС та ПРООН у партнерстві з Мінсоцполітики підбили підсумки річного проєкту з розвитку системи надання соцпослуг, який пілотувався в тому числі на Полтавщині.


   20.06.2024 року в Києві відбулась конференція «Від аналізу до планування розвитку соціальних послуг», яка стала підсумковим заходом у реалізації проєкту Програми ООН з відновлення та розбудови миру (ПРООН) «Удосконалення системи соціальної роботи та надання соціальних послуг в 6 цільових областях»
   Участь у заході взяв заступник начальника облвійськадміністрації Володимир Василенко, ГУ Національної соціальної сервісної служби в Полтавській області, представники Департаменту соціального захисту населення та служби у справах дітей ОВА. В рамках проєкту виконавчими партнерами (ГО «Ліга соціальних працівників України» та ГО «Український інститут соціальних досліджень імені О. Яременка» ) спільно з ОВА були утворені робочі групи для вивчення потреб населення у соціальних послугах. Проведено функціональний аналіз стану організації надання соціальних послуг у громадах і соціологічне дослідження для визначення рівня незадоволеного попиту на соціальні послуги. Також забезпечено глибинні інтерв'ю з надавачами соціальних послуг. Окрім розробки індивідуальних програм і планів для покращення надання соціальних послуг у шести областях України, одним із досягнень проєкту є створення інтерактивних мап надання соціальних послуг. Цей інструмент дає змогу ідентифікувати надавачів соціальних послуг, що значно покращує якість та швидкість надання послуг, а також забезпечує ефективне перенаправлення до необхідних спеціалістів чи організацій.
  
   Що саме надав проєкт для області?
  
   Чи не вперше з 2019 року, від початку дії ЗУ «Про соціальні послуги» було проведено детальний аналіз цієї сфери як з боку ефективності роботи самої системи, так і отримання feedback від отримувачів самих послуг. Доступність, якість, відповідність державним вимогам, наявність нових форматів та моделей роботи – все це враховано в експертних рекомендаціях, які вже взято в активну роботу громадами, а в деяких випадках навіть реалізовано. Заключним елементом є напрацьовані практичні рекомендації щодо актуалізації заходів обласної цільової програми. За результатами проєкту Полтавська область продемонструвала лідируючі позиції в питанні організації системи надання соціальних послуг, проведення моніторингу якості їх надання, задоволеності потреба населення та впровадження додаткових інструментів з підвищення їх доступності та розвитку.
  

 
Інформаційне повідомлення щодо порядку складання акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства / фактичного місця проживання особи


   Положеннями окремих нормативно-правих актів для прийняття рішення про призначення в окремих випадках деяких видів допомог, надання пільг з оплати комунальних послуг, а також для включення до Реєстру осіб, які мають право на пільги, передбачено складання акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства / фактичного місця проживання особи (далі – Акт обстеження).
   Зокрема, складання Акта обстеження передбачено для:
   призначення житлової субсидії – пункти 8, 14, 27, 29 (у випадках, передбачених пунктами 25, 27, 28), 54 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 (зі змінами) (далі – Положення № 848);
   включення до Реєстру осіб, які мають право на пільги, – пункт 5 Положення про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.2003 № 117 (зі змінами) (далі – Положення № 117);
   надання пільг з оплати комунальних послуг – пункт 51 Порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 373 (зі змінами) (далі – Порядок № 373);
   призначення щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії закладу охорони здоров’я потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею – пункт 9 Порядку надання щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2000 № 1192 (зі змінами) (далі – Порядок № 1192);
   призначення допомоги на дітей одиноким матерям – пункт 352 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001№ 1751 (зі змінами) (далі – Порядок № 1751);
   призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям – пункт 10 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2003 р. № 250 (зі змінами) (далі – Порядок № 250).
   Положенням № 848, Положенням № 117, Порядком № 373, Порядком № 1192, Порядком № 1751, Порядком № 250 визначено, що Акт обстеження складається посадовою особою виконавчого органу сільської, селищної, міської ради територіальної громади (далі – посадова особа виконавчого органу).
   При цьому відповідно до Положення № 848, якщо рішення про призначення (відновлення) житлової субсидії приймається на підставі Акта обстеження, такий акт складається посадовою особою виконавчого органу за зверненням громадянина та передається органам Пенсійному фонду України.
   За технічної можливості заява громадянина щодо проведення обстеження матеріально-побутових умов його домогосподарства та/або фактичного місця проживання і складення відповідного акта передається органами Пенсійного фонду України виконавчим органам сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади або військовим адміністраціям.
   Для складення Акта обстеження на запит виконавчих органів сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади або військових адміністрацій органами Пенсійного фонду України у п’ятиденний строк з дня його отримання подаються копії заяви та декларації такого домогосподарства.
   Наказом Міністерства соціальної політики України від 04.07.2022 № 190 (у редакції наказу Міністерства соціальної політики України від 13.01.2023 № 16), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.07.2022 за № 794/38130, затверджена форма Акта обстеження, що складається та підписується посадовою особою виконавчого органу, а також підписується особою, яка звернулася за державною виплатою та іншою особою, яка може засвідчити достовірність відомостей, наведених в Акті обстеження.
   З огляду на зазначене, Акт обстеження складається посадовою особою виконавчого органу. Підстави для складання акта обстеження іншими особами (у тому числі представниками об’єднань співвласників багатоквартирних будинків) відсутні.

 
Безбар’єрність для всіх і кожного


   Питання забезпечення безперешкодного доступу всіх груп населення, в тому числі маломобільних, до різних сфер життєдіяльності залишається актуальним на сьогоднішній день.
   Однією із пріоритетних складових державної політики є створення безперешкодного середовища для всіх груп населення, забезпечення рівних можливостей кожній людині у реалізації своїх прав, отримання послуг на рівні з іншими шляхом інтегрування фізичної, інформаційної, цифрової, соціальної, економічної та освітньої безбар’єрності на всіх рівнях – від державного до місцевого.
   Розпорядженнями Уряду прийнята Національна стратегія зі створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року та затверджений план заходів з її реалізації на 2023-2024 роки.
   В умовах воєнного стану населення посилено зіштовхується з життєвими ситуаціями, які потребують отримання публічних (адміністративних) послуг, що надаються органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями.
   Публічна послуга – це юридично або соціально значуща дія суб’єкта надання публічної (електронної публічної) послуги, у тому числі адміністративна послуга, за заявою (зверненням, запитом) суб’єкта звернення або без такого звернення, у результаті якої набуваються, переходять, припиняються права та/або здійснюються обов’язки суб’єктом звернення, надаються відповідні матеріальні та/або нематеріальні блага суб’єкту звернення.
   Для з’ясування та оцінки стану доступності публічних (адміністративних) послуг у сфері соціального захисту населення Національною соціальною сервісною службою України проводиться онлайн-опитування.
   Пройти анонімне анкетування може кожен бажаючий за посиланням:
   https://nssu.gov.ua/socialni-poslugi/dostupnist-publichnykh-posluh?v=6639d015bf228

 
Центр життєстійкості в Миргороді розпочав активну роботу


  Життєстійкість — це вміння протистояти стресу, відновлювати себе, свій психічний, фізичний та емоційний стан після травмуючих подій.
   В рамках ініціативи Першої леді Україні Олени Зеленської - Всеукраїнської програми ментального здоров’я в Україні реалізується проєкт Мінсоцполітики з формування життєстійкості, в якому активну участь беруть громади Полтавщини.
   Відтак з квітня поточного року на базі ПрАТ «Миргородкурорт» в приміщенні Санаторію «Полтава» розпочав функціонувати «Центр життєстійкості»
   Мультидисциплінарна команда, до складу якої входять соціальний менеджер, соціальні працівники та психологи надають комплексну соціальну послугу з формування життєстійкості особам, сім'ям, що проживають на території Миргородської громади.
   Початковим етапом надання послуги є оцінка потреб людини, після цього її інформують про доступні шляхи вирішення. Працюють психологи, діє психологічна діагностика та психологічне консультування: індивідуальне, сімейне або ж групове.
   За перший місяць роботи проведено зустрічі з представниками влади, керівниками управлінь та служб соціальної сфери Миргородської міської ради, метою яких була координація зусиль та взаємодія надавачів соціальних і реабілітаційних послуг щодо виявлення осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, співпраця щодо широкого залучення населення до отримання комплексної соціальної послуги з формування життєстійкості.
   За квітень 2024 року командою центру проведено 57 групових зустрічей за тематикою основ психологічного здоров'я, пошуку інструментів, що допомагають дбати про свій внутрішній стан, ментальне здоров'я, просвітницькі та профілактичні зустрічі для батьків, рекреаційні заходи для ветеранів та їх родин.
   На індивідуальних прийомах соціальних працівників із питань отримання комплексної послуги, формування дорожньої карти отримувача комплексної послуги, консультаціях психологів побувало більше 250 осіб, яким надано, в тому числі, й першу психологічну допомогу, проведено діагностику і корекцію психологічного стану, надано підтримку задля пошуку внутрішніх та зовнішніх особистісних ресурсів, які допомагають активізувати здатність до відновлення психологічного стану, проведено навчання прийомів емоційного та психологічного розвантаження.
   Соціальний менеджер Центру, Людмила Мисяк, зазначає: «Наш Центр - це дружній простір, куди може звернутися кожен мешканець громади і отримати першу психологічну допомогу, скерування до потрібних служб та організацій, а також - можливість відвідувати групові заняття з психосоціальної підтримки. Такий підхід забезпечує згуртованість та життєстійкість в громаді, а також покращує організацію й надання усіх соціальних послуг у громаді і посилює взаємодію надавачів цих послуг між собою».
   Центр життєстійкості ПрАТ «Миргородкурорт» працює:
   з понеділка по п'ятницю, з 8.00 до 17.00,
   субота та неділя - вихідні.
   Адреса: м. Миргород, вул. Гоголя, 112 (Санаторій «Полтава»).

 
Онлайн курс «Торгівля людьми: як захистити себе та близьких»


  Торгівля людьми – ганебне явище, яке може трапитись з кожним! Не вірите?
   Тоді ось офіційна статистика Міжнародної організації з міграції (МОМ) щодо України:
  
   з 1991 року від торгівлі людьми постраждало понад 300 000 українців та українок;
   59% учасників дослідження готові прийняти принаймні одну сумнівну пропозицію, що може спричинити потрапляння в ситуацію торгівлі людьми (дані на 01.12.2023 року).
   А вони, ймовірно, хотіли:
   • отримати прибуткову роботу у великому місті;
   • поїхати навчатися за кордон;
   • взяти участь у волонтерській ініціативі;
   • активно та з користю відпочити;
   • просто поспілкуватися онлайн на різні теми.
  
   Погодьтеся, усе це дуже цікаво, але ви ніколи не знаєте, що насправді стоїть за подібною пропозицією від незнайомої вам людини (інколи ж, на жаль, і від знайомої).
   А за даними Дитячого фонду ООН, ЮНІСЕФ, 28% виявлених жертв торгівлі людьми в усьому світі – це діти.
   Міжнародний благодійний фонд «Карітас України», який уже 20 років працює у сфері протидії торгівлі людьми, та найбільша освітня платформа в Україні Prometheus запускають безплатний курс «Торгівля людьми: як захистити себе та близьких»
   Курс буде корисним як для молоді, дітей та підлітків, так і для батьків та педагогів, – для кожного та кожної, хто хоче захистити власне життя та здоров’я, а також убезпечити рідних і друзів.
   Під час навчання ви дізнаєтеся:
   🔹 чому до рук торговців людьми може потрапити кожен і кожна;
   🔹 які існують форми торгівлі людьми;
   🔹 як розпізнавати небезпеку всього за трьома ознаками;
   🔹 яким чином запобігати ситуації торгівлі людьми;
   🔹 куди звертатися за допомогою.
   Після курсу у вас будуть чіткі правила, як убезпечити себе у випадку:
   ✔️ евакуації та пошуку тимчасового притулку;
   ✔️ навчання та відпочинку за кордоном;
   ✔️ пошуку роботи або тимчасового підробітку;
   ✔️ заміжжя чи одруження.
   Зареєструватися на курс https://sendy.prometheus.org.ua/
  
   Дбайте про себе, адже ваше життя безцінне! Бережіть себе та близьких ❤️

 
Центрів життєстійкості на Полтавщині стає більше.


  Відтак в рамках проєкту Міністерства соціальної політики як складової Всеукраїнської програми ментального здоров'я Ти як? Першої леді Олени Зеленської у м.Кобеляках запрацював Центр життєстійкості
  
   Це дружній, безбар’єрний простір, куди може звернутися кожен мешканець громади і отримати підтримку.
  
   Центр життєстійкості - точка входу для кожної людини, яка потребує психосоціальної допомоги.
  
   Усім нам іноді потрібна допомога. Важливо, щоб ми знали, де є дружній безбар’єрний простір, де нас підтримають, нададуть потрібну інформацію, познайомлять з тими, хто проходить схожі виклики.
  
   Тут професіонал вам порадить, куди звернутися і як справлятися з вашою проблемою.
   Серед послуг Програми життєстійкості:
   первинна консультація - оцінка фахівцем звернень громадян та їхніх потреб з подальшим перенаправленням людини до необхідних фахівців чи інших служб у громаді, психосоціальна підтримка - індивідуальні консультації, групові заняття та тренінги (наприклад, “Самодопомога Плюс”)
   координація волонтерських активностей - оперативне реагування на ті запити, які виникають у громаді, включення відвідувачів Центру життєстійкості у волонтерські ініціативи Центру
   підтримка сімей - організація тренінгів для сімей з розвитку батьківських компетентностей (наприклад, “Батьківство без стресу”), активностей та занять для дітей, проведення заходів для родин.
   Центр працює за таким графіком:
   ПН-ЧТ 8:00-17:15
   ПТ 8:00-16:00
   СБ-НД вихідний
   Перерва 13:00-13:30
   Телефон Центру: +38 (098) 603 52 90

 
Державні соціальні допомоги за травень 2024 року: проведені нарахування та фінансування


  Забезпечення вчасного нарахування та виплати державних соціальних допомог перебуває на постійному контролі Департаменту соціального захисту населення Полтавської обласної військової адміністрації.
   Майже 81 тисячі мешканців області отримують виплату державних соціальних допомог у травні 2024 року на загальну суму 187,3 млн грн.
   Щомісячно в області проводяться нарахування та виплата 17 видів допомог, з яких отримують:
   - допомогу при народженні дитини - 20,8 тис.осіб;
   - державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства - 18,9 тис.осіб;
   - компенсацію за пільгове забезпечення продуктами харчування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи - 9,1 тис. осіб
   - державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію та особам з інвалідністю - 7,1 тис осіб;
   - державну соціальну допомогу на догляд - 6,8 тис.осіб;
   - державну соціальну допомогу малозабезпеченим сімʼям - 7,3 тис. осіб;
   - допомогу на дітей, які виховуються у багатодітних сімʼях - 5 тис. осіб.
  
   Центром по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат у Полтавській області направлені відомості для проведення виплати на уповноважені банківські установи та АТ «Укрпошта».
   Виплата державних соціальних допомог здійсненна у спосіб, зазначений одержувачами у заяві, а саме:
   - 3-6 травня 2024 року – на карткові рахунки через банківські установи (для 78% одержувачів);
   - з 6 по 25 травня 2024 року - за місцем проживання через виплатні обʼєкти АТ «Укрпошта» згідно графіку доставки.

 
Презентовано проект із надання Невідкладних проміжних репарацій постраждалим від сексуального насильства, пов’язаного з агресією рф проти України


  На виконання Меморандуму мiж Офісом Віце-прем’єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України, Урядовим уповноваженим з питань ґендерної політики та Глобальним фондом тих, хто пережили насильство (Global Survivors Fund), підписаної 21.12.2023 р., в Україні впроваджується Пілотний проект із надання Невідкладних репарацій постраждалим від сексуального насильства, пов’язаного з агресією російської федерації проти України (далі – Пілотний проект).
   2 травня 2024 року відбулась презентація Пілотного проекту для представників обласних адміністрацій, місцевих органів влади, міжнародних і громадських організацій, які працюють у сфері надання допомоги постраждалим від СНПК. Участь в ній взяли близько 400 експертів та експерток, до компетенції яких належать питання надання допомоги, зокрема соціальних послуг, постраждалим від СНПК з усіх регіонів України.
   Під час презентації голова Наглядової Ради пілотного проекту Катерина Левченко наголосила на важливості політичної підтримки Пілотного проекту з боку Віце-премʼєр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Ольги Стефанішиної, участі в ньому представників Міністерства соціальної політики, Національної соціальної сервісної служби України, Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, міжнародних та громадських організацій, а також важливість залучення представників місцевої влади до реагування на випадки СНПК.
   «В результаті реалізації Пілотного проекту очікується значне зростання в кількості свідчень та справ, які будуть задокументовані, адже постраждалим необхідно знати, що вони отримають підтримку після своїх слів, а не просто будуть використані як статистична одиниця» - зазначила Урядова уповноважена.
   Наразі при фінансовій підтримці Урядів Франції та Бельгії триває тестова фаза Пілотного проекту, під час якої планується виплата невідкладних компенсацій в розмірі 3,000 євро для 500 постраждалих, а також забезпечення іншої допомоги, зокрема медичної та психологічної, через наявну систему перенаправлення.
   Для реалізації Пілотного проекту були створені Наглядова Рада, Ідентифікаційний комітет та Апеляційна комісія (в разі незадоволення рішенням Ідентифікаційного комітету), до складу яких входять представники Офісу Віце-прем'єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції, Мінсоцполітики, НСССУ, Уповноваженого Верховної ради України з прав людини, Міжнародної організації з міграції, ГО «ЮрФем», Мережа жінок-постраждали від СНПК «СЕМА», «Фонд сім'ї Андрєєвих», ІКЖЦ, Truth Hunt, «Блакитний птах», «Еліос», «Ла Страда-Україна».
   Для здійснення інтерв'ювання постраждалих підготовлені кейс-менеджери. Наразі перші 50 постраждалих проходять процес ідентифікації.
   Таким чином проект є прикладом спільної роботи Уряду України, міжнародних та громадських організацій і є першою подібною моделлю в світі.

Урядовий Портал
Коаліція 1325 Полтавщина


 
«Коаліція 1325 Полтавщина» отримала окрему сторінку на порталі ОВА


  24 квітня 2024 року в області офіційно утворено неформальне міжгалузеве об’єднання представників експертного середовища «Коаліція 1325 Полтавщина», покликане забезпечити локалізацію виконання у Полтавській області резолюції Ради Безпеки ООН 1325 «Жінки. Мир. Безпека» та Національного плану дій з її виконання, сприяння реалізації ініціатив, направлених на підтримку участі жінок та дівчат у процесах відновлення миру.
   До складу Коаліції наразі входять 39 представників, які підписали відповідний Меморандум про співпрацю. Враховуючи, що Меморандум несе виключно декларативний характер, участь у Коаліції є відкритою.
   Безпечно, на даному етапі, найголовнішою складовою діяльності є інформаційно-комунікативна складова, яка нещодавно отримала додаткову підтримку у вигляді окремої тематичної сторінки на порталі ОВА https://poda.gov.ua/attachments/172405.
   Контактні дані, склад Секретаріату та діючих учасників, умови включення, текст Меморандуму та Регламенту – все це систематизовано в окремому блоці.
   Також до стрічки новин області на порталі буде додано пошуковий тег «1325», для того, щоб всі новини присвячені співпраці партнерів, відкритих можливостей в рамках порядку денного «Жінки. Мир. Безпека» були в одному місці.
   Нагадуємо, що Коаліція має обраний Секретаріат, а саме :
   Координаторка : ШКОДЕНКО Наталія Анатоліївна, членкиня ГО «Бюро гендерних стратегій та бюджетування»;
   Заступниця Координаторки: ЦИБУЛЬСЬКА Юлія Володимирівна, голова ГО «Інша жінка»;
   Секретар: НОВІКОВА Наталія Федорівна, членкиня ГО «УАППО»
  
   Кураторство від облвійськадміністрації закріплено за профільним структурним підрозділом – Департаментом соціального захисту населення ОВА, а загальну інформаційну складову та SMM підтримує Полтавський обласний центр соціальних служб.
   Коаліція має власну сторінку в Facebook - https://www.facebook.com/1325poltavaregion/
   а також відкрита до Ваших листів та пропозицій співпраці на електронну пошту poltava1325@gmail.com

 
СНПК: Що це? Як діяти? Де отримати допомогу?


  Сексуальне насильство є особливо огидною формою насильства.
   Нажаль безпрецедентне вторгнення ворога та території України, принесло ще одне аморальне явище як сексуальне насильство, пов’язане з конфліктом (СНПК).
   Це форма гендерно зумовленого насильства (ГЗН), яка є набагато ширшою за видами, що є особливо небезпечним, так як інколи постраждалі в ході жахливих подій сприймають це як частину агресії ворога.
   В умовах окупації не існує поняття добровільної згоди. Це фізичний і психологічний примус, сексуальна експлуатація з шантажем: щоб не вбили, щоб отримати їжу або ліки.
   За останніми даними Офісу генерального прокурора України, зафіксовано 270 випадки фактів СНПК.
   Проте реальна кількість постраждалих є значно вищою. Адже ще й досі залишаються окупованими значні території нашої країни, на яких можуть перебувати постраждалі від СНПК.
   Крім того, особи можуть боятися або соромитися звертатися по допомогу, звинувачуючи себе в тому, що сталося.
  
   Які дії вважаються СНПК:
   • зґвалтування;
   • сексуальне рабство;
   • примус до проституції;
   • примусова вагітність або примусовий аборт;
   • примусова стерилізація;
   • примусовий шлюб;
   • примусове спостереження за статевим актом інших людей;
   • примусове оголення;
   • завдавання фізичної шкоди статевим органам;
   • будь-які інші форми сексуального насильства, вчинені щодо жінок, чоловіків, дівчат або хлопців, які безпосередньо чи опосередковано пов’язані з конфліктом.
  
   Що робити, якщо ви стали жертвою СНПК
   • промийте рани, тріщини, слизові оболонки чистою водою;
   • знайдіть безпечне місце, де ви зможете відпочити й заспокоїтися;
   • не звинувачуйте себе в тому, що сталося, ви не винні та маєте право на підтримку й допомогу;
   • якщо маєте телефон та Інтернет, спробуйте зв'язатися з компетентними особами;
   • спробуйте знайти людину, якій довіряєте та можете розповісти про те, що сталося;
   • за можливості зверніться по медичну допомогу;
   • може знадобитися використання засобів екстреної контрацепції;
   • здайте аналізи на інфекції, що передаються статевим шляхом (гонорея, хламідіоз, мікоплазмоз, трихомоніаз, сифіліс, ВІЛ, гепатити В та С);
   • якщо вдалося звернутися до лікаря протягом перших 72-х годин, потрібно провести постконтактну профілактику ВІЛ-інфекції антиретровірусною терапією;
   • розгляньте потребу в застосуванні антибактеріальної профілактики або терапії;
   • через 3 місяці повторно треба здати аналізи на ВІЛ, гепатити В і С, сифіліс.
   Як спілкуватися з особою, яка постраждала від СНПК
   • Будьте спокійними і дозвольте постраждалій особі поговорити з вами.
   • Запитайте, як ви можете допомогти, запропонуйте воду, комфортне місце, де можна посидіти, паперову хустинку тощо.
   • Запитайте людину, де їй було б найкомфортніше говорити з вами.
   • Не ігноруйте та не будьте занадто нав'язливими, пропонуючи допомогу, не ставте запитання "чому?", залиште розслідування події компетентним органам.
   • Зберігайте конфіденційність усієї інформації. Перш ніж звертатися по допомогу до компетентних осіб, попросіть дозволу.
   • Намагайтеся втішити постраждалу і підкреслюйте, що вона не винна в тому, що з нею трапилося.
   • Постраждалі можуть звинувачувати себе. Нагадайте, можливо, навіть більше одного разу, що жінка в цьому не винна.
   • Нічого не занотовуйте, не фотографуйте постраждалу особу, не записуйте розмову та не інформуйте інших без дозволу.
   • Не припускайте, що в пережитому "немає нічого страшного".
   • Не сумнівайтеся у тому, що вам розповідають, і не заперечуйте цього.
  
   ВАЖЛИВО! СНПК не має строку давності, а особи які стали свідками насильства також вважаються постраждалими.
   Куди звернутися?
   102 Національна поліція України
   103 Медична допомога
   15-47 Урядова лінія з питань протидії торгівлі людьми та домашньому насильству
   +38 096 755 02 40 Офіс Генерального прокурора
   +38 044 253 75 89 або 0 800 501 720 «Гаряча лінія» Уповноваженого з прав людини
   116 123 або 0 800 500 335 Національна лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації
   1500 або 044 272 15 00 Цілодобові безкоштовні телефони довіри
   0 800 213 102 Безоплатна правнича допомога
  
   В Полтаві діє Центр Допомоги Врятованим, який також надає підтримку постраждалим внаслідок СНПК
   Центр працює за адресою м. Полтава вул.Соборності, 58, 2 поверх
   +38 (097) 944 96 01 +38 (099) 014 74 45

 
10 комунікаційних принципів, аби показати, що гендерна рівність для вас важлива


  Досліджуючи питання забезпечення гендерної рівності натикнулись на цікавий матеріал від експертів Програми розвитку ООН щодо 10 принципів, які можна взяти за основу для формування культури гендерночутливої комунікації
  
   1. Не говорити про гендерну рівність як винятково жіночу проблему.
   Це стосується кожного і кожної. Нам не вдасться розв’язати проблему гендерної нерівності, поки у всіх нас не буде розуміння того, що гендерні стереотипи впливають на те, як мислять, живуть і взаємодіють жінки і чоловіки.
   Розширення прав і можливостей деяких жінок саме по собі не може спричинити трансформаційні зміни у суспільстві. Якщо гендерні ролі залишаються назагал незмінними, жінки все одно матимуть обмежений вибір — чи то працювати вдвічі більше за чоловіків, чи наймати інших жінок, аби ті виконували домашні обов’язки, які вважаються жіночими.
   Аби досягнути гендерної рівності у довготривалій перспективі, нам потрібно ставити під питання гендерні ролі і стереотипи, які приписують як жінкам, так і чоловікам. Щоб наблизитися до рівності, у процес мають бути залучені і жінки, і чоловіки.
   2. Справедливе представлення краще за рівне представлення
   Не варто зациклюватися на рівному представництві, треба прагнути справедливого представництва. Якщо загальна картинка показує однакову кількість чоловіків і жінок, проте всі чоловіки — пожежники, а всі жінки — медсестри, то ця картинка сприяє поширенню соціально сконструйованих гендерних ролей. Цілеспрямовано зображуючи жінок у ролях, які традиційно виконують чоловіки, і чоловіків у ролях, які традиційно виконують жінки, ми можемо працювати над подоланням закорінених стереотипів.
   3. Не применшувати роль жінок
   У більшості суспільств види діяльності, які відводилися чоловікам, цінувалися і винагороджувалися більше, ніж ті, що вважалися жіночими. Ось чому звільнитися від гендерних стереотипів, на основі яких ми оцінюємо людську діяльність, настільки складно.
   Ми маємо цілковито по-новому поглянути на цінність ролей і діяльності, яку ми вважаємо жіночою або чоловічою. Така робота, як догляд за дітьми чи дошкільна освіта, мають цінуватися не менше за роботу пожежників чи будівельників.
   4. Не посилювати гендерні стереотипи
   Не існує характеристик, поведінки чи схильностей, які були б властиві усім без винятку жінкам, так само як немає характеристик, властивих винятково чоловікам. Ці міфи пронизують гендерні стереотипи, деякі з яких навіть не вважаються проблемними. Наприклад, коли ми говоримо, що жінки більш схильні до співпраці, а чоловіки — до змагання, хоча це сприймається як комплімент, насправді ми все ще маємо справу зі стереотипами.
   Подібним чином, кольори і символи, якими зазвичай позначають все, пов’язане з жінками і чоловіками, наділені певними характеристиками, що відображують гендерні ролі. Червоний (рожевий) колір сприймається, як щось емоційне й імпульсивне, а синій — як раціональне й стабільне. Краще відмовитися від використання цих кольорів на позначення чоловіків і жінок.
   5. Покажіть різноманіття
   Не всі жінки зазнають однакових форм дискримінації, і не всі чоловіки мають однакові привілеї. Літня жінка-ромка, що має інвалідність, стикається з цілком іншими проблемами, аніж молода жінка-лесбійка з високим рівнем доходів. Звертайте увагу на те, як гендерна ідентичність накладається на інші характеристики — такі як расова чи етнічна приналежність, вік, соціальний і майновий стан, інвалідність, сексуальна орієнтація, — що створюють особливі форми дискримінації та суспільної ізоляції. Намагайтеся якомога уважніше дослухатися до цих різноманітних досвідів і відповідно їх виражати.
   6. Вживайте гендерночутливу лексику
   Маємо визнати, що гендер є соціально сконструйованим явищем. Варто звертати увагу, як ми говоримо про жінок у професійній сфері. Доречно вживати фемінітиви або ж використовувати множинну форму іменників.
   У деяких випадках, коли знайти вдалу милозвучну форму не вдається, можна перефразувати в інший спосіб, наприклад, фахівчиня/спеціалістка з біоенергетики/етнографії/математики тощо. Іноді допомагають іншомовні слова, наприклад, «амбасадорка» на позначення жінки-посла.
   7. Не робіть їх жертвами
   Жінок зазвичай характеризують як безпомічних у ситуаціях, коли на них чекають випробування, або коли вони не мають чоловічої підтримки. Навіть якщо їм не все вдається, ми маємо віддати їм належно за те, як вони намагалися впоратися з проблемами. Краще вживати термін потерпілі від гендерно обумовеного насильства, аніж жертви гендерно обумовеного насильства, оскільки останнє поняття позбавляє жінку таких характеристик, як сила та здатність до дії. Розповідаючи про людей, намагайтеся робити це з повагою і порадьтеся з ними, як вони бажають бути зображеними у вашій розповіді.
   8. Поблажливість — недоречна
   Поблажливі висловлювання щодо жіночих невдач чи досягнень — аж надто поширені. Будьте обережні з висловами на кшталт жінок необхідно навчати важливості їхніх прав або жінкам необхідно покращувати самооцінку. Ці твердження створюють враження, що жінки самі винуваті у тому, що в них бракує коштів або освіти, з чим вони нерідко стикаються.
   Окрім того, варто переконатися у тому, що ви розповідаєте про досягнення жінки, як про щось, що сталося попри систематичну гендерну нерівність, а не попри те, що вона жінка. Уникайте формулювань на зразок: вона стала президенткою, незважаючи на те, що є жінкою, краще сказати: вона стала президенткою, незважаючи на гендерну нерівність і стереотипи.
   9. Спиратись на факти
   Оскільки гендер формує наше життя і самоідентичність у багатьох аспектах, більшість із нас мають доволі категоричну позицію щодо гендерних ролей і гендерних взаємовідносин. Ми маємо бути обережні, аби не робити узагальнення лише на основі власного досвіду і спостережень. Натомість нам варто зосередитися на тому, про що нам говорять факти й статистика і послухати думку експертів.
   10. Бути відкритими
   Коли доводиться ставити під сумнів наші звички і світогляд, цей досвід часто викликає внутрішній спротив. Проаналізувати, як ми спілкуємося, з гендерночутливої перспективи, може виявитися нелегким завданням, і потрібен певний час, аби до цього звикнути. Проте якщо ми готові навчатися і вдосконалюватися, з часом робити це буде все легше.
  

Коаліція 1325 Полтавщина
https://www.facebook.com/1325poltavaregion


 
Державна соціальна допомога на дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, які виховуються в прийомних сім’ях та дитячих будинках сімейного типу


  Продовжуємо популяризувати сімейні форми виховання та інструменти державної соціальної підтримки для таких родин.
  
   Дитячий будинок сімейного типу, або ДБСТ, — це фактично велика прийомна родина, де діти зростають в сімейній турботі. У одній такій родині виховуються від п’яти прийомних дітей, а загалом може бути до десяти дітей разом з рідними.
   Прийомна сім'я - це родина, яка взяла на виховання та спільне проживання від одного до чотирьох дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування. Детальну інформацію щодо того, хто може усиновити дитину та які сімейні форми виховання існують – Ви можете знайти у презентації за посиланням на сторінці Полтавського обласного центру соціальних служб
   Наразі в області функціонує 38 дитячих будинки сімейного типу, в яких виховуються 252 дитини та 101 прийомна сім’я з 175 дітьми відповідно.
   Діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування проживають і виховуються у прийомній сім’ї або дитячому будинку сімейного типу до досягнення 18-річного віку, а у разі продовження навчання в закладі загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої чи вищої освіти - до 23-річного віку або до закінчення відповідного закладу освіти.
   Особи з числа дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, яким встановлено інвалідність, за їхнім вибором можуть проживати та виховуватися у прийомній сім’ї/дитячому будинку сімейного типу до досягнення ними 23-річного віку незалежно від того, чи продовжують вони навчатися
   За прийомними дітьми зберігається право на отримання аліментів, пенсії, стипендії, інші соціальні виплати.
   Відповідно до діючого законодавства на кожну дитину, влаштовану до зазначених сімейних форм виховання, на рівні держави надається соціальна допомога.
   Максимальний розмір щомісячної допомоги становить:
   - на дітей віком до 6 років - 6407,50 грн (на дітей з інвалідністю - 8970,50 грн);
   - на дітей віком від 6 до 18 років - 7990 грн (на дітей з інвалідністю - 11186 грн);
   - на осіб з числа дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування від 18 до 23 років - 7570 грн (на осіб з інвалідністю - 10598 грн).
  
   Поряд з цим за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім’ях кожному з батьків-вихователів і одному з прийомних батьків призначається та виплачується щомісяця грошове забезпечення. Розмір грошового забезпечення встановлюється на рівні прожиткового мінімуму для працездатної особи на кожну дитину (3028 грн). Період отримання грошового забезпечення зараховується до страхового стажу.
  
   Довідково:
   Розмір допомоги на влаштовану дитину становить різницю між 2,5 розміру прожиткового мінімуму для дітей відповідного віку (для дітей з інвалідністю - 3,5 прожиткового мінімуму) та розміром призначених в установленому порядку пенсії, аліментів, стипендій, державної допомоги (крім державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю) за попередній місяць на дату влаштування дитини у дитячий будинок сімейного типу або прийомну сім’ю.
   Для розрахунку допомоги на осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, віком від 18 до 23 р. застосовується прожитковий мінімуму для працездатної особи.

 
Державна допомога при усиновленні дитини


   Сім’я є найкращим середовищем для виховання, розвитку та становлення особистості. Тому розвиток сімейних форм виховання та забезпечення права дитини на смію є пріоритетним напрямом соціальної політики, що підтверджено низкою нормативно правових актів, в тому числі Конвенцією ООН про права дитини.
   Усиновлення дитини це надзвичайно важливий крок, який відкриває нові можливості для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, на зростання та виховання у сімейному оточенні, в атмосфері щастя, любові та розуміння, Відповідно до Закону України ,,Про державну допомогу сім’ям з дітьми” усиновлювачі мають однакові права щодо державної підтримки з батьками, у яких народились діти.
   На сьогодні в області 135 сімей, які усиновили дитину та отримують державну допомогу при усиновлення дитини.
   Допомога при усиновленні дитини призначається усиновлювачу, який усиновив дитину з числа дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, або дитину, батьки якої дали згоду на її усиновлення.
   Якщо усиновлювачами є подружжя, допомога призначається одному з них на їх розсуд.
   Важливо! Допомога не призначається у випадку усиновлення одним з подружжя дитини іншого з подружжя.
   Допомога при усиновленні дитини призначається на кожну усиновлену дитину у загальному розмірі 41280 грн.
   Виплата здійснюється одноразово у сумі 10320 грн, решта коштів допомоги виплачується по 860 грн впродовж 36 місяців.
   Допомога при усиновленні дитини призначається якщо звернення за її призначенням надійшло не пізніше 12 календарних місяців з дня набрання законної сили рішенням про усиновлення дитини. Допомога виплачується незалежно від одержання на дитину інших видів допомоги.
   Для призначення допомоги при усиновленні дитини за умови пред'явлення паспорта або іншого документа, що посвідчує особу, подаються такі документи:
   - заява усиновлювача, за затвердженою Мінсоцполітики формою (форма заяви розміщена за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0145-23#n14);
   - копія свідоцтва про народження дитини, виданого державним органом реєстрації актів цивільного стану після внесення змін до актового запису про народження дитини на підставі рішення суду про усиновлення дитини;
   - копія рішення суду про усиновлення дитини.
   Документи для призначення допомоги приймаються за місцем проживання
   - уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради територіальної громади,
   - ЦНАП,
   - через портал Дія.
   Для її оформлення онлайн необхідно авторизуватись на порталі Дія, вибрати у меню послуг «Допомога при усиновленні дитини»; заповнити необхідні відомості; перевірити сформовану заяву та підписати її електронним підписом чи Дія.Підпис.
   Результат розгляду заяви надійде в електронний кабінет користувача на порталі Дія або на вказану при реєстрації електронну пошту.
   Усиновлювачі, які доглядають за дитиною до досягнення нею трирічного віку та відповідно до закону отримують допомогу при усиновленні дитини, підлягають загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню.

 
26 квітня - Міжнародний день пам'яті про Чорнобильську катастрофу. Яка підтримка надається цій категорії постраждалого населення?


   Генеральною Асамблеєю ООН 26 квітня проголошено Міжнародним днем пам'яті про Чорнобильську катастрофу.
   Безперечно, для органів соціального захисту населення області забезпечення соціальної захищеності громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, є одним із пріоритетів щоденної діяльності та уваги, адже майже 18 тисяч мешканців області мають відповідний статус.
   У рамках державної програми соціального захисту громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, на 2023 рік області затверджено 46,7 млн.грн, які спрямовано на проведення гарантованих законодавством виплат.
   У І кварталі поточного року з державного бюджету для забезпечення соціальних виплат спрямовано 10,6 млн.грн.
   З метою надання додаткових соціальних гарантій вразливим верствам населення, в області забезпечується реалізація заходів Комплексної програми соціального захисту населення Полтавської області.
   В рамках Програми у 2023 році на додаткові соціальні гарантії громадянам, постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи було спрямовано 18 млн грн Виділені кошти спрямовуються на:
   ✔ забезпечення безоплатними ліками за рецептами лікарів для амбулаторного лікування та безоплатним зубопротезуванням;
   ✔ виплату щорічної адресної допомоги дружинам померлих учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, смерть яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою, та дітям з інвалідністю, інвалідність яких пов’язана з наслідками Чорнобильської катастрофи;
   ✔ виплату додаткової матеріальної допомоги на лікування;
   ✔ на виплату компенсації за проїзд автомобільним транспортом пільгових категорій громадян, у тому числі осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи. В рамках обласної Програми передбачено забезпечення санаторно-курортним лікуванням громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до 1 категорії, в санаторно-курортних закладах, розташованих на території Полтавської області.
   Для проведення оздоровчої кампанії вказаної категорії громадян, в рамках Програми з обласного бюджету у 2023 році виділено 3,7 млн. грн., що дозволило охопити послугами із санаторно-курортного лікування 421 особа.
   У 2024 році заплановано оздоровлення 356 осіб вказаної вище категорії на що з обласного бюджету спрямують 4,1 млн.грн.
   Майже 6,9 млн.грн спрямовано на допомогу дружинам (чоловікам) померлого громадянина, смерть якого пов'язана з Чорнобильською катастрофою (1735 осіб) та 7 сімʼям, у складі яких є діти з інвалідністю, інвалідність яких повʼязана з наслідками Чорнобильської катастрофи.
   З метою вирішення актуальних питань соціального захисту громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, Департаментом соціального захисту облвійськадміністрації підтримується постійний діалог з громадськими Чорнобильськими організаціями.
   Напрацьовані ініціативи і надалі будуть впроваджуватися через обласну Комплексу програму соціального захисту населення.
   Роз’яснення стосовно соціальних гарантій, передбачених громадянам, постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи, можна отримати: за телефоном безкоштовної гарячої лінії з питань соціального захисту 0800500620 або звернувшись до відділу з питань соціального захисту осіб з інвалідністю та осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, Департаменту соціального захисту населення облвійськадміністрації за телефоном (0532) 68 12 34

 
До Дня чорнобильської трагедії розпочато виплату разової адресної допомоги за кошти обласного бюджету


   Майже 38 років тому життя України та її прийдешніх поколінь розділилось на «до» і «після», адже 26 квітня 1986 року сталась найбільша в історії катастрофа в ядерній енергетиці - аварії на Чорнобильській АЕС.
   З того дня змінилось багато, але ті жахливі наслідки, завдане екологічне лихо та людські жертви вже не поправні та не можуть бути забутими.
   У грудні 2016 року Генеральна Асамблея ООН проголосила 26 квітня Міжнародним днем пам'яті про Чорнобильську катастрофу. Щодня в цей день проходять пам'ятні заходи, виставки та інформаційні хвилинки про Чорнобильську трагедію.
   Натомість, враховуючи важливість забезпечення соціальної підтримки для уразливих категорій громадян та постраждалого населення, в рамках Комплексної програми соціального захисту населення Полтавської області передбачена виплата разової адресної допомоги за рахунок коштів обласної програми.
   Майже 6,9 млн.грн буде спрямовано на допомогу дружинам (чоловікам) померлого громадянина, смерть якого пов'язана з Чорнобильською катастрофою (1735 осіб) та 7 сімʼям, у складі яких є діти з інвалідністю, інвалідність яких повʼязана з наслідками Чорнобильської катастрофи.
   Розмір допомоги на кожну особу складає 4 тис. грн.
   Виплата коштів буде здійснюватися з 15 квітня на поточний рахунок, відкритий в установі уповноваженого банку або через виплатні обʼєкти АТ "Укрпошта" за місцем проживання.
   Завдяки системній роботі органів соціального захисту населення, всі необхідні нарахування проведено на основі наявних баз даних без необхідності додаткового звернення отримувачів.

 
Дайджест #Соціальні_послуги 2024: Соціальна послуга стаціонарного догляду


   Одне з головних завдань сфери соціального захисту – забезпечити громадян своєчасною, доступною, якісною підтримкою, побудувати систему надання соціальних послуг та здійснення соціальної роботи, наближену до кращих світових практик. В першу чергу у фокусі уваги, особливо в період воєнного стану, перебувають особи похилого віку та особи з інвалідністю, які втратили здатність до самообслуговування та потребують стороннього догляду.
   У більшості випадків, це одиноко проживаючі особи, які не мають рідних для забезпечення їм необхідного догляду та побуту.
   Наразі в області значно зросла потреба у соціальній послузі стаціонарного догляду, що передбачає комплекс соціальних та реабілітаційних заходів, що здійснюється згідно з індивідуальним планом протягом робочого дня суб’єкта, що надає соціальну послугу, і спрямований на створення умов забезпечення життєдіяльності осіб, які втратили/не набули здатність до самообслуговування, з наданням їм місця проживання.
   Що перебачає послуга?
   Основні заходи, що складають зміст соцпослуги стаціонарного догляду, передбачають:
   - забезпечення умов для стаціонарного перебування, харчуванням;
   - допомога у дотриманні особистої гігієни, самообслуговуванні;
   - спостереження за станом здоров’я та організація надання медичної допомоги, у тому числі відповідно до призначень лікарів;
   - надання реабілітаційних послуг відповідно до індивідуальних програм реабілітації;
   - організація денної зайнятості та дозвілля, психологічна підтримка.
  
   Хто та як може її отримати?
   Особи похилого віку, які втратили здатність до самообслуговування;
   Особи з інвалідністю, в тому числі із стійкими інтелектуальними та/або психічними порушеннями, які потребують стороннього догляду, побутового обслуговування, медичної допомоги та яким не протипоказане надання соціальної послуги стаціонарного догляду.
   діти з інвалідністю віком від 4 до 18 років з порушеннями фізичного, інтелектуального розвитку та психічними розладами, які за станом здоров’я потребують стороннього догляду, побутового обслуговування, медичної допомоги, освітніх послуг, комплексу реабілітаційних заходів.
   Для прийняття відповідного рішення про надання соціальної послуги необхідно необхідно звернутись до органу соціального населення за місцем проживання (перебування) особи, що потребує такої соціальної послуги. Подати заяву на отримання послуги заявник може особисто або через законного представника, шляхом відправлення документів поштою (рекомендованим листом).
  
   Де отримати послугу в Полтавській області?
   Надання вказаної послуги в області забезпечують 14 будинків-інтернатів системи соціального захисту населення та 11 відділень стаціонарного догляду територіальних центрів соціального обслуговування, центрів надання соціальних послуг, в яких проживають 2,2 тис. підопічних.
   За період воєнного стану до стаціонарних закладів влаштовано близько 1 тис. осіб, з них 260 внутрішньо переміщених.
   У квітні до стаціонарних відділень Диканської, Градизької та Пирятинської територіальних громад влаштовано 12 евакуйованих осіб похилого віку, осіб з інвалідністю з Донецької області.
   Всі установи та заклади області, які внесені до Реєстру надавачів соціальних послуг і в тому числі надають соціальні послуги стаціонарного догляду Ви знайдете на інтерактивній карті яка працює в тестовою режимі за посиланням
   https://www.google.com/maps/d/embed?mid=1xUj8WWLq6u7HS6QAdhzkEACGba1UUyQ
  (блок відділення стаціонарного догляду)

 
Державна соціальна допомога на дитину померлого годувальника


   В умовах воєнного стану надзвичайно важливим є питання надання всебічної підтримки сім’ям з дітьми. Особливої уваги потребують діти, які втратили одного з батьків.
   З боку держави матеріальна підтримка дітей, які втратили годувальника, забезпечується шляхом призначення та виплаті їм пенсії у зв’язку з втратою годувальника або державної соціальної допомоги відповідно до Закону України ,,Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю” у разі відсутності права на отримання пенсії.
   Державна соціальна допомога дитині померлого годувальника призначається незалежно від страхового стажу, набутого померлим на дату смерті, та виплачується у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, а саме:
   - на одну дитину - 100 % (2361 грн),
   - на двох дітей – 120 % (2833,20 грн),
   - на трьох і більше дітей – 150% (3541,50 грн).
  
   12 березня 2024 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 279, якою врегулювано питання підвищення розміру державної допомоги також на дітей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України з числа осіб, які добровільно брали участь у здійсненні заходів, необхідних для забезпечення оборони України, та не входили до складу добровольчих формувань територіальних громад.
   Тобто з 1 квітня 2024 року дітям, батьки яких загинули (пропали безвісти), померли внаслідок поранення, каліцтва, контузії або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в АТО/ООС, у здійсненні заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією рф проти України з числа, зокрема, військовослужбовців, добровольців Сил територіальної оборони, осіб, які перебували у складі добровольчих формувань, розмір допомоги становить 7800 гривень. Якщо державна соціальна допомога призначені на двох і більше дітей розмір допомоги встановлюється у розмірі по 6100 гривень, на кожну дитину.
  

 
Проведені нарахування та фінансування державних соціальних допомог за квітень 2024 року


   Забезпечення вчасного нарахування та виплати державних соціальних допомог перебуває на постійному контролі Департаменту соціального захисту населення Полтавської обласної військової адміністрації.
   Майже 72 тисячі мешканців області отримують виплату державних соціальних допомог у березні 2024 року на загальну суму 187,2 млн грн.
   Щомісячно в області проводяться нарахування та виплата 17 видів допомог, з яких отримують:
   - щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею;
   - державної допомоги у звʼязку з вагітністю та пологами, допомоги при народженні дитини, допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, допомоги на дітей одиноким матерям, допомоги при усиновленні дитини, допомоги на дітей, хворих на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, яким не встановлено інвалідності;
   - державної соціальної допомоги малозабезпеченим сімʼям;
   - державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію;
   - державної соціальної допомоги на догляд;
   - тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме;
   - тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату;
   - допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сімʼях;
   - державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства;
   - державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сімʼях;
   - оплати послуг патронатного вихователя, виплата соціальної допомоги на утримання дитини в сімʼї патронатного вихователя;
   - відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років "муніципальна няня"
   Виплата державних соціальних допомог здійсненна у спосіб, зазначений одержувачами у заяві, а саме:
   - 4 квітня 2024 року – на карткові рахунки через банківські установи (для 87% одержувачів);
   - з 5 по 25 квітня2024 року - за місцем проживання через виплатні обʼєкти АТ «Укрпошта» згідно графіку доставки.
  

 
Мінре інформує: Розпочався прийом заявок до Реєстру збитків для України


   02 квітня 2024 року на сайті Реєстру збитків, завданих агресією російської федерації проти України (RD4U), оголошено про відкриття прийому заяв про відшкодування збитків, спричинених російською агресією.
   Реєстр збитків є єдиним міжнародним інструментом для фіксації шкоди, завданої внаслідок повномасштабного вторгнення рф в Україну. А також – першим компонентом компенсаційного механізму, метою якого є забезпечення репарацій для постраждалих від війни.
   Реєстр прийматиме заяви від людей, бізнесу та держави Україна стосовно понад 40 категорій шкоди.
   Зокрема, з 2 квітня 2024 року розпочнеться прийом заяв в одній категорії – пошкодження або знищення житлової нерухомості.
   З перших днів можливість подання заяв до Реєстру матимуть ті, хто звертався із заявою про пошкоджене чи знищене майно за програмою єВідновлення, зафіксував шкоду в Реєстрі знищеного та пошкодженого майна й отримав Акт огляду від місцевої влади. Але вже за кілька тижнів подати заяву зможе кожен власник зруйнованого житла, в тому числі й на тимчасово окупованих територіях.
   Інші категорії будуть запущені протягом року. Категорії заяв від осіб, які найбільше постраждали від війни, а також заяв, пов’язаних із пошкодженням або руйнуванням об’єктів критичної інфраструктури України, відкриються через кілька місяців.
   Подати заяву до Реєстру можна через мобільний застосунок Дія. Докладніше з порядком подачі заяв можна ознайомитися за посиланням https://rd4u.coe.int/uk/claims-and-process?fbclid=IwAR3J1-Sn4K6LeEOBLhhWwdeBt9__II6028LcBDIej_aPpsv7APFk1wFQQSw_aem_Abmko6WB-Y57iTQWjlNtDiFZJ2HVerssU8GtlgF4OLenue-4RHI4SZXFoFA_Ia3jsYJot--5sIm-_19bLidg38jq#%7B%22387293%22:[0]%7D
  

 
З 1 квітня змінили умови завезення гуманітарної допомоги!


   Відтепер декларацію про перелік товарів, що визначаються гуманітарною допомогою формується тільки онлайн — в автоматизованій системі реєстрації гуманітарної допомоги АС ГД https://good.gov.ua . Дані в систему можуть вносити лише отримувачі допомоги.
   Для того, аби мати можливість завозити гуманітарні вантажі необхідно:
   ⚡️зареєструватися в системі як отримувач допомоги;
   ⚡️ створити декларацію на гуманітарний вантаж з переліком того, що ви завозите;
   ⚡️ ввезти вантаж в Україну і допильнувати, щоб в АС ГД вірно відобразило дату митного оформлення. Для підстрахівки радимо мати при перетині кордону роздруковану декларацію з системи ( 2 шт.), щоб у разі затримок в роботі системи пройти кордон, а також мати паперову декларацію з відміткою про перетин кордону для вашої бухгалтерії;
   ⚡️ якщо в декларації ви писали дані про вантаж згорнуто «товари медичного призначення, 13 палет 10 тонн», а по факту у вас бандажі, шини, турнікети, то треба зробити інвентаризацію і деталізувати дані по вантажу. Радимо так робити у випадках, коли ви наперед не знаєте точну номенклатуру чи кількості отриманої допомоги, або якщо можливі недогрузи чи пересорти;
   ⚡️ перевірити ввезений вантаж та розприділити її між тими, хто її потребує;
   ⚡️ розподілити вантаж між набувачами, передати його і отримати підтвердні документи - листи і акти прийому передачі з печатками з кодом ЄДРПОУ отримувача;
   ⚡️ при передачі допомоги набувачам військовослужбовцям потурбуйтеся щоб в акті прийому передачі окрім ПІБ, ІПН, паспортних даних, були номер війського квитка і дані посвідчення УБД ( номер/дата). Без УБД необхідно сплатити з всієї переданої допомоги 19,5% податку ( на жаль діюча норма);
   ⚡️ при передачі медичної допомоги хворим фізособам, або тим які мають інвалідність потурбуйтеся, щоб окрім акту передачі приймання про отримання з ПІБ і ІПН отримувача чи його представника ( першого ступеня споріднення) у вас був медичний документ ( рецепт, консультаційне заключення, виписка з історії хвороби), в якому буде прописано те що ви передаєте і співпадали назва і дозування, а сумарна кількість переданого співпадала з прописаним в меддокументах. У разі передачі засобів гігієни памперси/пеленки/вологі серветки, фільтрів до апаратури чи інших витратних матеріалів це теж має бути підтверджено. У разі відсутності такого підтвердження необхідно буде сплатити податок 19,5% від вартості усієї переданої допомоги;
   ⚡️ у разі передачі допомоги фізособам з статусом ВПО потурбуйтеся щоб в акті прийому передачі окрім ПІБ, ІПН, паспортних даних, були дані які підтверджують статус ВПО. Без цього необхідно буде сплатити з усієї переданої допомоги 19,5% податку;
   ⚡️ кожного місяця до 15 числа наступного за датою отримання чи розподілу допомоги вам необхідно подати звіт в автоматизованій системі реєстрації гуманітарної допомоги АС ГД https://good.gov.ua звіт подається наростаючим підсумком до повної роздачі вантажу;
   ⚡️ звіт можна подавати як в самій системі так і в паперовому вигляді. Автоматизована затяжка даних з облікових програм отримувачів допомоги наразі не є реалізована. Всі дані окрім даних з декларацій/інвентаризацій необхідно вносити вручну;
   ⚡️ після подання звіту перевірте чи ваші дані збереглися в системі. Рекомендуємо раз на місяць перевіряти збереження даних . У разі виявлення втрати будь яких даних негайно фіксувати інцедент через гарячу лінію АС ГД +380 (44) 494 19 10.
   ❗️ВАЖЛИВО! Якщо впродовж 90 днів з дати внесення інформації про митне оформлення, не поданий звіт про отримання і розподіл чи залишок нерозподіленої гуманітарної допомоги, то гуманітарна допомога вважатиметься використаною не за цільовим призначенням, організація отримувач буде заблокована в системі АС ГД і відносно організації буде розпочата перевірка в тому числі на предмет розкрадання гуманітарної допомоги.
  

 
Державні соціальні допомоги: інфовісники Департаменту

Соціальна допомога – це одна з основних форм підтримки осіб, чиє матеріальне становище не відповідає загальноприйнятому рівню забезпечення або є нижчим межі забезпеченості, визначеної законодавством. Державна допомога (грошова виплата) - це гарантований державою рівень матеріальної підтримки громадян, який надається відповідно до категорії.
   Департаментом соціального захисту населення облвійськадміністрації забезпечується системна робота щодо забезпечення реалізації в області державних соціальних програм та надання відповідної підтримки уразливим категоріям громадянам.
   Зокрема, для посилення інформаційно-роз’яснювальної роботи на місцевому рівні , Департаментом розроблено 15 пам’яток щодо основних видів державних соціальних допомог та компенсацій, які можуть отримати сім’ї, особи з інвалідністю та похилого віку за кошти державного бюджету.
   Електронну версію завантажити можна за лінком https://drive.google.com/drive/folders/1kCB7LVwCu1el3-sypM2_kLFLOcesbd8I, а в подальшому використовувати в роботі. Електронна тека в подальшому буде оновлюватись та поповнюватись, тому збережіть посилання, щоб не загубити корисну інформацію.
  

 
Відбулося чергове засідання регіональної комісії з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та інших категорій громадян

Відбулося чергове засідання регіональної комісії з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та інших категорій громадян. Головував заступник начальника Полтавської ОВА Володимир Василенко.
   Розглянули 27 заяв і відповідних справ жителів області. За підсумками регіональна комісія прийняла рішення про видачу заявникам посвідчень відповідних категорій.
  Зокрема 6 посвідчень – учасникам ліквідації наслідків аварії, 2 посвідчення – потерпілим від Чорнобильської катастрофи, 7 – дружинам померлих учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, смерть яких пов’язана з наслідками Чорнобильської катастрофи та 2 – дітям, які потерпіли від Чорнобильської катастрофи.
  
   Ухвалили рішення щодо повторної видачі 5 посвідчень у зв’язку із непридатним станом бланку або зміною прізвища заявником.
   Також розглянули питання та ухвалили рішення про внесення 5 записів до посвідчень учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, у зв’язку зі зміною групи інвалідності або продовження терміну інвалідності.
  

 
Коаліція 1325 – перші кроки партнерства

Вчора, 2 квітня відбулась перша польова зустріч потенційних партнерів Коаліції 1325 Полтавщина – неформального об’єднання проактивних громадських організацій, готових об’єднати зусилля для реалізації в області завдань Резолюції Ради Безпеки ООН 1325 «Жінки, мир, безпека».
   Зустріч стала черговим етапом на шляху до створення Коаліції, після проведення широкого анкетування зацікавлених стейкхолдерів та в першу чергу мала за мету знайомство партнерів, визначення географічного покриття їх активностей, а також фокусу проектної діяльності в контексті завдань Стратегічних та Операційних цілей Національного Плану.
   Також в межах зустрічі були обговорені організаційні моменти, комунікативна рамка та пропозиції до установчих документів, які будуть визначати засади партнерства та взаємодію сторін, а саме Меморандуму та Регламенту Коаліції.
   В подальшому всі потенційні партнери, серед яких і представники правоохоронних інституцій, структурних підрозділів ОВА та наукових установ отримають відпрацьованих драфт-меморандуму.
   Також вітаємо всіх з чудовим початком, дякуємо за активність, та готуємось до широкої зустрічі партнерів і урочистого підписання Меморандуму, яке попередньо заплановане на 24.04.2024 на 13:25.
   Нагадуємо, що Коаліція 1325 Полтавщина має офіційну сторінку в мережі Facebook https://www.facebook.com/1325poltavaregion, для відслідковування новим запроваджені пошукові теги #1325Полтавщина та #1325PoltavaRegion.
   Довідково: Резолюція Ради Безпеки ООН 1325 “Жінки, мир, безпека” – рамковий документ наголошує на важливій ролі жінок у запобіганні і врегулюванні конфліктів та в розбудові миру, а також закликає держави-члени забезпечити більш активну участь жінок на всіх рівнях прийняття рішень в національних, регіональних і міжнародних інститутах, у механізмах запобігання, управління та вирішення конфліктів.
  

 
Департамент інформує: державна допомога на дітей одиноким матерям

Кожна дитина заслуговує на родину, адже саме сім’я є найбільшою цінністю суспільства та має змогу для всебічного розвитку особистості та суспільства.
   Відповідно до чинного законодавства державна має створити всі необхідні умови для розвитку материнства та батькiвства, а також забезпечити підтримку особам, які змушені виховувати дітей самостійно.
   Одинокі матері/батьки, які не перебувають у шлюбі та самостійно виховують дітей, мають право на отримання грошової допомоги від держави.
   Допомога на дітей одиноким матерям призначається незалежно від одержання на дітей інших видів допомоги.
  
   Які категорії мають право на допомогу?
   - одинокі матері (які не перебувають у шлюбі);
   - одинокі усиновителі, якщо у свідоцтві про народження дитини відсутній запис про батька дитини або запис про батька (матір) проведено в установленому порядку державним органом РАЦС за вказівкою матері (батька, усиновлювача) дитини.
   - мати (батько) дітей у разі смерті одного з батьків, які не одержують на них пенсію в разі втрати годувальника, соціальну пенсію або державну соціальну допомогу дитині померлого годувальника.
  
   Як розраховується розмір допомоги?
   Розмір допомоги визначається, як різниці між 100% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку і середньомісячним сукупним доходом сім’ї в розрахунку на одну особу за два квартали, що передують місяцю, який передує місяцю звернення за призначенням допомоги.
   У 2024 році прожитковий мінімум для дітей віком:
   - до 6 років –2563 грн.;
   - від 6 до 18 років – 3196 грн.;
   - від 18 до 23 років (за умови навчання за денною формою) - 3028 грн.
   Розмір допомоги перераховується з дня досягнення дитиною відповідного віку без необхідності додаткового звернення.
   На який період призначається допомога?
   Допомога призначається на 6 місяців з місяця звернення та виплачується щомісяця по місяць досягнення дитиною 18-років (за умови навчання за денною формою - до закінчення навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення 23 років).
   Які документи необхідно подати для призначення допомоги?
   Для призначення допомоги заявник, особа якого посвідчується паспортом, подає:
   - заяву та декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів державної соціальної допомоги, за затвердженими формами;
   - витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження дитини (довідка про народження) із зазначенням підстави для внесення відомостей про батька дитини до актового запису про народження дитини відповідно до абзацу першого частини першої статті 135 Сімейного кодексу України;
   - копію свідоцтва про народження дитини.
   - копію рішення про усиновлення (для усиновлювачів).
   У разі смерті одного з батьків, подається копія свідоцтва про смерть одного з подружжя та довідка про неодержання на дітей пенсії в разі втрати годувальника або соціальної пенсії.
   Інформацію про доходи сім’ї управління соцзахисту населення отримують самостійно від Державною податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування.
   У разі зазначення в декларації доходів, інформацію про які не можливо отримати на запити управління – додатково подається довідка про доходи.
  
   Куди подавати документи? Заявник може звернутись до:
   - уповноваженої посадової особи територіальної громади,
   - ЦНАП,
   - управління соціального захисту населення в містах обласного значення.
   - через портал ,,Дія”.
  
   ВАЖЛИВО! Особливості призначення допомоги.
  
   Допомога не призначається якщо у складі сім’ї є працездатні особи, які досягли 18-річного віку на початок періоду, за який враховується дохід та не працювали, не проходили військову службу, не проводили підприємницьку діяльність, не навчались, не перебували на обліку в центрі зайнятості сумарно більше ніж 3-місяці протягом періоду за який враховується дохід.
   Це не стосується осіб:
    які сплатили або за яких сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ), у розмірі не менше від мінімального сумарно протягом трьох місяців;
    доглядали за дітьми до 3-х років або до 6 років, на підставі висновку ЛКК, за тяжкохворими дітьми, яким не встановлено інвалідність, за дітьми з інвалідністю, за особами з інвалідністю 1 групи, 2 групи внаслідок психічного розладу, за особами, які досягли 80-річного віку, надавали соціальні послуги з догляду.
  
   Допомога може бути призначена не більше ніж на два 6-місячних періоди, якщо:
    у складі сім’ї є дитина з інвалідністю або особа з інвалідністю, яка згідно з випискою з акта огляду МСЕК потребує постійного стороннього догляду;
    відсутність будь-яких джерел для існування пов’язана з тривалою хворобою (не менше ніж три місяці підряд) одного або кількох працездатних членів сім’ї, підтвердженою висновком ЛКК закладу охорони здоров’я.
   Крім того, допомога призначається, незалежно від факту сплати ЄСВ:
    у разі якщо така особа протягом періоду, за який враховуються доходи, отримувала допомогу по частковому безробіттю відповідно до статті 47 Закону України “Про зайнятість населення”;
    у зв’язку з наявною заборгованістю роботодавця із сплати ЄСВ.
  
   УМОВИ за яких допомога одиноким матерям не призначається
   Рішення про призначення допомоги приймається з урахуванням майнового стану сім’ї.
   Допомога не призначається, зокрема, якщо члени сім’ї:
   - протягом 12 місяців перед зверненням здійснили купівлю, оплатили послуги (крім медичних, освітніх, житлово-комунальних послуг в межах соціальних норм) на суму, понад 50 тис. грн. При цьому, допомога призначається у разі купівлі житла протягом 6 місяців після продажу іншого, що було єдиним житловим приміщенням у власності особи, доходи від такого продажу не враховуються до доходу сім’ї;
   - мають на депозитному банківському рахунку (рахунках) кошти у загальній сумі, що перевищує 100 тис. грн, про що зазначається в декларації;
   - мають у власності другу квартиру (будинок), крім житла, розташованого на території де ведеться бойові дії, тимчасово окупованих територіях, житла непридатного для проживання, житла, отриманого дитиною-сиротою, дитиною, позбавленою батьківського піклування за рахунок державного чи місцевого бюджету; житлових приміщень у гуртожитках; житла, яке належить на правах спільної сумісної або часткової власності; житла, на яке оформлено право на спадщину, за умови, що жодне із житлових приміщень, яке перебуває у власності сім’ї, не здається в оренду.
   При цьому допомога призначається багатодітним сім’я у власності, яких є друга квартира (будинок), за умови, що загальна площа такого житла не перевищує 13,65 кв. метра на одного члена сім’ї та додатково 35,22 кв. метра на сім’ю;
   - у власності сім’ї є більше ніж один транспортний засіб, що підлягає державній реєстрації, з дати випуску якого минуло менше ніж 15 років (крім мопеда, причепа, транспортних засобів, отриманих безоплатно чи придбаних на пільгових умовах через органи соцзахисту населення, транспортних засобів, придбані батьками - вихователями дитячих будинків сімейного типу).
  

 
УВКБ ООН провели воркшоп для партнерів з питань захисту постраждалого населення

Підтримка міжнародних організацій стала тим ключовим інструментом, який допоміг України не лише вистояти проти ворога в перші дні війни, а й забезпечив швидке реагування на потреби постраждалого населення.
   Сьогодні допомога партнерів є вкрай важливою в першу чергу у забезпеченні інтеграційних та адаптаційних процесів для всіх категорій громадян, а особливо з числа уразливих категорій, таких як: ВПО, члени сімей загиблих, особи з інвалідністю та похилого віку, сім’ї з дітьми.
   В межах діяльності Координаційного центру підтримки цивільного населення, Полтавська область має тісне партнерство усіма UN-організаціями, що дозволяє забезпечувати нагальні потреби в гуманітарній допомозі, вдосконалювати та розвивати сервіси, реалізовувати грантові проєкти спрямовані на підвищення спроможності територіальних громад.
   26 березня у Полтаві відбувся воркшоп з питань захисту організований Агентством ООН у справах біженців (УВКБ ООН/UNHCR) для партнерських організацій, участь в якому взяли представники облвійськадміністрації та Координаційного центру.
   Захід відкрив голова Офісу УВКБ ООН у Дніпрі Октавіан Мохореа, який підтвердив подальші наміри Агентства підтримувати постраждале населення як країни в цілому, так і Полтавської області зокрема.
   Під час воркшопу координатори кластерів з питань безпеки (Protection), координації місць тимчасового перебування (СССМ) та вирішення житлових питань (Shelter) озвучили update щодо гуманітарних потреб та планів гуманітарного реагування на 2024 рік.
   Заступник начальника управління Департаменту соціального захисту населення облвійськадміністрації Микола Приймак представив присутнім особливості забезпечення надання соціальних послуг постраждалому населенню в умовах воєнного стану, успіхи взаємодії з міжнародними партнерами в межах реалізації проєктів та ініціатив, а також потреба в підтримці тергромад в розбудові і соціальних послуг.
   Відповідно до програми, учасники – представники 8 UN-партнерських громадських та благодійних організацій важливі кейси соціальної підтримки, використання соціальних паспортів та діяльність рад з питань ВПО, а також довгострокових сталих рішень для розвитку тергромад.
   Дякуємо всім партнерам за постійну комунікацію та співпрацю.